آموزش بهبود fps چگونه سرعت بازی را افزایش دهیم؟

آموزش بهبود fps

آموزش بهبود fps و چگونگی افزایش سرعت بازی؟! پاسخ به این سوال، مطلبی است که در این مقاله سعی داریم آن‌را با جزئیات شرح داده و کمک کنیم تا شما گیمر عزیز بتوانید با خاطری آسوده یک بازی آنلاین پر سرعت را تجربه نمایید. Fps مخفف عبارت Frame Per Second به معنی فریم بر ثانیه است؛ اما فریم(Frame) چیست؟ تمام انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و یا بازی‌های آنلاین از تعداد زیادی عکس یا همان فریم تشکیل شده است که این فریم‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و با سرعت نمایش داده می‌شوند.

فریم بر ثانیه یعنی در هر ثانیه چند فریم یا عکس مشاهده می‌شود. اینجاست که به اهمیت افزایش fps و بهبود آن در بازی‌های آنلاین پی می‌بریم. هرچه تعداد فریم‌های بیشتری در ثانیه نمایش داده شود سرعت و کیفیت بازی بهتر خواهد بود. در ادامه به آموزش بهبود fps و چگونگی افزایش سرعت بازی از این طریق حواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

FPS چیست؟

روش بهبود fps

FPS یا تعداد فریم در هر ثانیه، نشانگر تعداد تصاویر یا فریم‌هایی است که در یک ثانیه توسط پردازنده گرافیکی دستگاه شما پردازش می‌شود. فرض کنید در حال تماشای محتوایی با FPS 1 هستید. یعنی در هر ثانیه یک تصویر را می‌بینید، حالتی شبیه تماشای اسلایدشوها که در هر ثانیه یک تصویر عوض می‌شود. حال اگر با FPS 90 تصویر را ببینیم، یعنی در هر ثانیه 90 فریم تصویر نمایش داده می‌شود به عبارتی هر تصویر در 11 میلی ثانیه تغییر می‌کند. متوجه سرعت نمایش تصویر شدید؟حال باید ببینیم این FPS در بازی‌ها چه تاثیری دارند و چطور می‌توان با آموزش بهبود FPS سرعت افزایش FPS را رقم زد؟

بیشتر بخوانید: آموزش کاهش پینگ پابجی

نقش FPS در بازی‌های آنلاین

بهبود سرعت fps

قطعاً منظور از FPS در بازی‌های آنلاین نیز، همان نرخ فریم و زمان نمایش تصویر در ثانیه است. باید دانست که هرچه گرافیک بازی سطح بالاتری داشته باشد، تعداد فریم‌های بیشتری در ثانیه وجود خواهد داشت و این امر موجب روان‌تر بودن حرکت کاراکترها و نمایش جزئیات بیشتر در بازی خواهد بود، به گونه‌ای که گویا شاهد تماشای یک فیلم هستید. به طور کلی می‌توان گفت هرچه FPS بالاتر باشد بازی حرفه‌ای‌تر و روان‌تری را تجربه خواهید کرد. پس جای تعجب ندارد که گیمرهای حرفه‌ای همیشه به‌ دنبال کانفیگ سخت‌افزاری قوی برای FPS بالا هستند.

بیشتر بخوانید: پینگ تایم چیست؟

بهترین FPS برای بازی

اگر می‌خواهید یک بازی بدون لگ و ایراد خاصی داشته باشید باید اف پی اس در تمام پلتفرم‌ها از جمله موبایل بین 30 تا 60 هرتز باشد. اما با رونق گرفتن بازی‌های آنلاین و استقبال کاربران و رقابتی شدن صنعت گیم، گیمرها برای برتری در بازی هرچقدر هم جزئی باشد. حاضر به پرداخت هزینه‌های گزاف هستند. همین موضوع باعث شده همیشه نرخ FPS و تاثیر آن بر بازی‌های آنلاین همواره بحث داغ بین شرکت‌ها و گیمرها باشد. برخی از گیمرها همانطور که در بالا بیان شد نرخ 60 را برای fps مناسب می‌دانند و برخی دیگر نرخ زیر 120 یا 240 را اصلاً قبول ندارند!

عوامل موثر در بهبود fps

چه برای بازی از کامپیوتر شخصی استفاده کنید و چه از موبایل، تجربه یک بازی روان و بهبود fps بازی در گرو سه عامل مهم زیر است :

  • قدرت و مشخصات سیستم و موبایل
  • نوع مانیتور
  • تنظیمات بازی

در آموزش بهبود fps قدرت سیستم و موبایل حرف اول را می‌زند! اینکه سیستم شما بتواند بازی‌ها را با fps بالا اجرا کند بستگی مستقیم با پردازش گرافیکی سیستم دارد. پردازنده‌های گرافیکی جدید و پیشرفته اغلب در اجرای بازی‌ها با FPS بالا موفق عمل می‌کنند. این در حالی است که سیستم‌های قدیمی‌تر و یا با فریم پایین‌تر نیاز به کاهش کیفیت تصویر بازی دارند تا بتوانند به یک FPS پایدار برسند. CPU نیز از اجزایی است که تاثیر مستقیم بر FPS خواهد داشت. اگر CPU سرعت بالایی نداشته باشد باعث می‌شود بازی از تمام قدرت کارت گرافیک نتواند استفاده کند و fps کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ فیفا

نقش پردازنده گرافیکی در بهبود fps:

از آن جا که هر فریم بازی از اجزای مختلفی تشکیل شده است باعث می‌شود، پردازنده گرافیکی زمان بیشتری جهت پردازش و نمایش آن‌ها صرف کند. بنابراین با کاهش تنظیمات گرافیکی می‌توان fps را کاهش داد.

نوع مانیتور و بهبود fps:

مانیتور نیز نقش مهمی در fps یک بازی دارد، هر مانیتور یا نمایشگر با نرخ تازه‌سازی خاصی کار می‌کند. نرخ تازه سازی یعنی: تعداد دفعاتی که صفحه در یک ثانیه یک تصویر جدید را نمایش می‌دهد. اگر سیستم شما، بازی را با سرعت 120 فریم در ثانیه اجرا کند، اما نرخ تازه سازی صفحه نمایش 60 هرتز باشد قطعاً قادر به نمایش 120 فریم در ثانیه نخواهد بود. اینجاست که پارگی صفحه رخ خواهد داد و اشیا به‌طور همزمان بارگذاری نخواهند شد.

آموزش بهبود fps

افزایش سرعت بازی

با توجه به بررسی عوامل موثر در fps بازی، وقت آن است که به سوال: چگونه سرعت بازی را افزایش دهیم، پاسخ دهیم. با انجام برخی تنظیمات در سیستم و همچنین استفاده از برخی نرم‌افزارهای افزایش سرعت fps می‌توان تا حد زیادی مشکل فریم ریت را حل نمود. در ادامه بهترین روش‌های بهبود fps شرح داده خواهد شد.

روش‌های آموزش بهبود fps

  • استفاده از سیستم با حداکثر قدرت

با استفاده از بایوس سیستم به اطلاعات و تنظیمات سیستم خود دسترسی پیدا خواهید کرد. به‌این صورت که هنگام راه‌اندازی سیستم با فشردن کلید delete به صفحه بایوس وارد می‌شوید، در اینجا تنظیمات سرعت سیستم را به حداکثر برسانید. همچنین مطمئن شوید که بایوس به‌روزرسانی شده باشد.

  • اگر از سیستم عامل ویندوز 10استفاده می‌کنید حتما آن را به‌روزرسانی کنید

از روش‌های آموزش بهبود fps میتوان به آپدیت ویندوز اشاره نمود. مایکروسافت در آپدیت جدید2021 خود سرعت بارگذاری فایل‌ها و بازی‌ها را بسیار افزایش داده است.

  • بالا بردن سرعت پردازشگر

با استفاده از کادر RUN و تایپ عبارت “msconfig” می‌توان در تب boot و گزینه advanced option تنظیمات سرعت پردازشگر را به بالاترین حد ممکن رساند.

  • تغییر رزولوشن تصویر

هر چه تنظیمات رزولوشن تصویر در سیستم پایین تر باشد، پردازنده گرافیکی زمان کمتری جهت پردازش جزئیات صرف خواهد کرد و این امر به بالا بردت سرعت fps کمک بزرگی خواهد کرد.

  • به‌روز رسانی کارت گرافیک

بسته به مدل کارت گرافیک با به‌روزرسانی آن می‌توان علاوه بر بهبود عملکرد آن باعث افزایش fps نیز شد.

  • استفاده از حالت Game Mode

این کار باعث می‌شود به‌طور خودکار سرعت اجرای بازی با محدود کردن پردازشگر برای برنامه‌های دیگر بسیار افزایش یابد. و به این طریق به بهبود fps کمک می‌کند.

  • استفاده از نرم‌افزارهای خاص جهت بهبود fps

یکی از بهترین روش‌ها جهت بالابردن fps بازی استفاده از نرم‌افزار Razer می‌باشد. اگر اهل گیم باشید قطعاً نام شرکت Razer ، با محصولات بسیار گران‌قیمتش را شنیده‌اید. شرکت Razer حدود 3 سال پیش، نرم‌افزار قدرتمند، همه‌کاره و بسیار شیک خود را برای بالا بردن سرعت سیستم و بهبود fps به بازار ارائه داد.

از امکانات فوق‌اعاده این نرم‌افزار این است که، تنها با یک کلیلک می‌تواند تمام سرویس‌های غیرضروری سیستم را در زمان بازی بهینه کند، فایل‌های اضافی و موقت را متوقف نماید و سیستم را برای نمایش حداکثر فریم آماده سازد!

سخن آخر

با توجه به کلیه موارد و اطلاعات داده شده نسبت به اهمیت fps ، آموزش بهبود fps و چگونگی افزایش سرعت بازی آگاهی کامل پیدا کردید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه نمود این است که، قطعاً هیچ کدام از روش‌های بیان شده در بالا به تنهایی باعث افزایش سرعت فریم در ثانبه نخواهد بود. حتی اگر شما از نرم‌افزار گران‌قیمت Razer نیز استفاده می‌نمایید توصیه ما به شما این است که در کنار استفاده از این نرم‌افزار تنظیمات بهینه سازی عنوان شده را نیز انجام دهید تا بتوانید از یک بازی روان و سریع لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *