پینگ تایم چیست؟ نحوه محاسبه پینگ تایم

پینگ تایم چیست

هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که با دوستان خود وارد یک بازی شوید و آن بازی با سرعت بسیار پایینی اجرا شود. پینگ تایم کیفیت و سرعت اینترنت شما را نشان می‌دهد؛ اما سوالی که برای اکثر بازیکنان پیش می‌آید این است که پینگ تایم چیست و چگونه می‌شود تست پینگ را انجام دهند تا بتوانند بدون دغدغه بازی کنند. در این نوشتار قصد داریم شما را با یکی از مهم‌ترین عناوین دنیای بازی‌های آنلاین آشنا کنیم و درک بهتری از مفهوم پینگ تایم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

پینگ تایم چیست؟

پینگ تایم چیست و چه کاربردی دارد

Ping time یک ابزار شبکه است که سیگنال بر حسب میلی ثانیه(ms) اندازه‌گیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چقدر طول می‌کشد تا یک بسته داده از رایانه شما به یک سرور دیگر در اینترنت برود و برگردد. این اندازه گیری به عنوان تأخیر(ping time) بین رایانه و سرور نامیده می شود. برای درک بهتر به یک مثال می‌پردازیم؛ فرض کنید که شما در آلمان زندگی میکنید و بازی مورد نظر شما در آلمان ساخته شده است زمانی که وارد این بازی می‌شوید و اینترنت خود را وصل می‌کنید با پینگ پایین و شاید حدوداً صفر وصل ‌شوید، زیرا از زمانی که سرور شما به سرور مورد نظر وصل می‌شود یک فاصله زمانی و مکانی را محاسبه می‌کند.

حال که متاسفانه در کشور ایران اکثر بازی‌ها تحریم هستند و فاصله زمانی و جغرافیایی بسیار زیاد است باید تاخیر پینگ را تا جایی که امکان دارد کم کنیم. زیرا تست پینگ ابزاری ساده است که نه تنها سرعت دانلود و آپلود اتصال اینترنت شما را گیری می کند، بلکه تأخیر را اندازه گیری می‌کند. علاقه مندان برای رفع این مشکل و پایین آوردن پینگ دستگاه خود می‌توانند به صفحه کاهش پینگ مراجعه کنند.

تاخیر در پینگ تایم چیست؟

تاخیر پینگ تایم چیست

اصطلاح دیگری که اغلب با پینگ ادغام می‌شود لگ می‌باشد که به کندی بازی اشاره دارد. در بسیاری از مواقع پینگ بالا موجب می‌شود تا لگ‌های پی در پی به سراغ شما آید؛ اما تأخیر در واقع به تأخیر یا کاهش سرعت اشاره دارد که گاهی اوقات به دلیل پینگ بالا (تأخیر زیاد) ایجاد می شود و اگر پینگ (یا تأخیر) شما به اندازه‌ای زیاد باشد که روی  بازیکنان دیگر تأثیر بگذارد، از سرور خارج می‌شوید. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مقاله پینگ جیست را مطالعه کنید.

نحوه تست پینگ

تست پینگ تایم چیست

شاید رایج ترین استفاده از ابزار تست پینگ در عیب یابی باشد. هنگام تلاش برای استفاده از برنامه‌ها یا سیستم‌ها از طریق شبکه، مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که آیا واقعاً یک اتصال فعال وجود دارد یا خیر. یک سری دستورات پینگ می تواند توسط آدرس IP  بررسی کند که اتصال وجود دارد و این دو دستگاه می توانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند. اگر در منو استارت دستور cmd را سرچ کنید و عبارت Ping (space)1.1.1.1(space)-t را تایپ کنید و به مقدار time توجه کنید، میبینید عبارت time درحال تغییر هست و هر بار یک مقداری را نشان میدهد که این نشان دهنده مدت زمانی است که طول می کشد یک تاخیر صورت بگیرد و یا برعکس، کم و زیاد شدن مقدار آن هم میتواند به دلیل ترافیک شبکه و یا ضعف در اینترنت و یا حتی فاصله باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ فیفا

حال هر چقدر زمان time بیشتر باشد یعنی مدت زمان بیشتری طول میکشد تا اطلاعات از سرور سایت بدست ما برسد و به اصطلاح پینگ شما بالا است. گاهی اوقات با نتیجه timed out مواجه میشویم و به این معناست که سروری که مورد بررسی قرار گرفته است فعال نیست و یا ارسال داده و دسترسی به آن امکان پذیر نیست و زمان آن انقدر طولانی است که منقضی میشود و اتصال برقرار نمیشود.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ وارزون

تست پینگ در بازی چگونه انجام می‌شود؟

مزایا و معایب پینگ تایم چیست

هدف از تست پینگ این است که مشخص شود آیا دستگاه در یک آدرس IP خاص قابل دسترسی است یا خیر. یک دستگاه شبکه کامپیوتری باید به درخواست ارسال داده با یک پاسخ داده(دریافت پینگ) واکنش نشان دهد که آنلاین بودن آن را تأیید کند، این پاسخ باید در میلی ثانیه برسد. اجرای تست پینگ برای بازی چندان سخت نیست، هنگامی که بازی های آنلاین را انجام می دهید، به شما این امکان را می‌دهند که تاخیر خود را دقیقاً در بازی بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ پابجی

اعداد پینگ تایم چیست و هر کدام نشان دهنده چه محدودیتی در بازی است؟

در حالی که یک راهنمای جهانی برای پینگ تایم خوب وجود ندارد، این سوال پیش‌ می‌آید که اعداد پینگ تایم چیست؟ زیرا هر کدام از اعداد به سرورهای بازی و سایر عوامل بستگی دارد، معمولا پینگی که بیش از 100 میلی ثانیه(ms) باشد ضعیف است. اکثر گیمرها باید برای کمترین پینگ ممکن تلاش کنند.

تاثیرات در بازی کیفیت پینگ محدوده پینگ
 

تاخیر یا اشکالات در طول بازی باید حداقل باشد. تصاویری با کیفیت بالا

 

 

عالی

 

20 – 0 میلی ثانیه

عمدتاً روان و پاسخگو خوب  

50 –  20میلی ثانیه

رایج ترین محدوده برای گیمرها؛ ممکن است بسته به تنظیمات بازی و دستگاه، گاهی اوقات تاخیر داشته باشد معمولی  

100 –  50میلی ثانیه

احتمالاً در حین بازی با تاخیر و تأخیر زیادی مواجه خواهید شد بد 300 –  100میلی ثانیه
تاخیر زیاد در پاسخگویی و دیگر بازی اجرا نخواهد شد بسیار بد 300 میلی‌ثانیه یا بیشتر

خلاصه مطالب

همانطور که در این مقاله خواندید هیچ چیز نا امید کننده تر از این نیست که با دوستان خود وارد یک بازی شوید و آن بازی با سرعت بسیار پایینی کار کند. پس در این حالت پینگ تایم کیفیت و سرعت اینترنت شما را نشان می‌دهد. اما سوالی که برای بازیکنان پیش می‌آید این است که پینگ تایم چیست؟ Ping time یک ابزار شبکه است که سیگنال بر حسب میلی ثانیه(ms) اندازه‌گیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چقدر طول می‌کشد تا یک بسته داده از رایانه شما به یک سرور دیگر در اینترنت برود و برگردد.

سوال دیگری که برای بازیکنان پیش می آید این است که اعداد پینگ تایم چیست و هرکدام نشان دهنده چه محدودیتی در بازی است؟ معمولا پینگی که بیش از محدوده 100 – 0 میلی ثانیه(ms) باشد ضعیف است و دیگر بازی به سختی اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *