بررسی جامع مضرات و خطرات استفاده از فیلترشکن

خطرات استفاده از فیلترشکن

خطرات استفاده از فیلترشکن را با معرفی فیلترشکن‌ها بررسی می‌نماییم. دلیل استفاده کسب و کارها از فیلترشکن چیست؟ آیا استفاد ه از فیلترشکن‌ها راهی امن است؟ اصلاً چرا به فیلترشکن نیاز پیدا می‌کنیم؟در دنیای پیشرفته امروزی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، جهت برقراری ارتباط با شرکا و شعبه‌های خود در نقاط مختلف دنیا، نیازمند راهی امن و سریع هستند که امنیت مالی و اطلاعاتی آنها را حفظ نماید. در مورد کاربران شخصی نیز این نیاز به گونه‌ای دیگر نمایان می‌شود.

اگر کشور تحت تحریم‌های بین‌المللی جهت استفاده از سایت‌ها و نرم‌افزار یا حتی داد و ستد در بازار تجارت باشد؛ کاربران به ناچار مجبور به استفاده از فیلترشکن‌ها خواهند بود. در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد فیلترشکن‌ها اطلاعاتی ارائه دهیم و به بررسی خطرات استفاده از فیلترشکن بپردازیم.

فیلترشکن یا VPN چیست؟

خطرات استفاد ه از فیلترشکن

VPN ها، شبکه‌های خصوصی مجازی هستند که امکان ایجاد یک اتصال امن و محافظت شده را در زمان اتصال به اینترنت برای کاربر فراهم می‌کنند. فیلترشکن ها ترافیک اینترنت را رمزگذاری و هویت کاربر را پنهان می‌کنند. این کار باعث می‌شود ردیابی اطلاعات کاربر خیلی سخت باشد. بنابراین سرقت اطلاعات توسط افراد دیگر چندان کار آسانی نخواهد بود. آیا با توجه به موارد گفته شده باز هم خطرات استفاده از فیلترشکن کاربران را تهدید می‌کند؟

بیشتر بخوانید: برنامه کاهش پینگ پابجی

کاربرد VPN چیست؟

VPN که مخفف کلمات Virtual Private Network است، ارتباطی نظیر به نظیر بین سیستم کاربر و شبکه اینترنت برقرار می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد تا از سیستم شخصی خود به سیستم دیگری دسترسی یابد.

  • محرمانه و ایمن نگه‌داشتن اطلاعات
  • دسترسی پیدا کردن به وب‌سایت‌های مسدود شده
  • تغییر موقعیت جغرافیایی جهت دسترسی به محتواهای غیر قابل دسترس

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ وارزون

انواع VPN

خطرات استفاده از فیلترشکن

Site to site VPN : این وی پی ان ها شعبه‌های یک شرکت را به‌ هم متصل می‌نماید. در این نوع ارتباط به جای اینکه هر فردی جداگانه از vpnهای راه دور استفاده کند؛  گروه‌های افراد به‌عنوان شعبه‌های یک شرکت با vpn مکان به مکان به یکدیگر متصل می‌شوند و از منابع و امکانات یکدیگر استفاده می‌کنند.

Remote Access VPN : این وی پی ان یک شبکه خصوصی درست می‌کند که در آن افراد  یک سازمان یا شرکت می‌توانند از راه دور به سیستم شرکت متصل شده و از منابع و اطلاعات شرکت استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ FIFA

خطرات استفاده از فیلترشکن چیست؟

فیلترشکن خوب یا بد؟

آیا  خطرات  استفاده از فیلترشکن‌ها واقعیت دارد؟ باید دانست که ممکن است امنیت فیلترشکن‌ها نیز مانند سایر برنامه‌های امنیتی دچار مشکل شود و نتواند به درستی عمل نماید. فیلترشکن‌ها تاریخچه اینترنت و آی پی کاربر را نگهداری و محافظت می‌کنند. اما نمی‌تواند در مورد حمله‌های خارجی از اطلاعات شما محافظت کند. استفاده از فیلترشکن به‌تنهایی قادر نخواهد بود از شما در برابر ویروس‌ها، ربات‌ها، تروجان‌ها و یا بدافزارها محافظت نماید. اگر فیلترشکن شما دچار مشکل شود قطعاً اطلاعات شما در خطر خواهد بود.

تمام اطلاعات شخصی کاربر از بین سرویس دهنده های فیلتر شکن می‌گذرد و فیلترشکن می‌تواند اطلاعات کاربر را رصد نماید. ایمیل کاربر، جزئیات کارت‌های بانکی، رمز عبور نرم‌افزارهای بانکی و همه و همه ممکن است به سرقت برود. بعضی از فیلترشکن‌ها مانند پروکسی عمل می‌نمایند، از این رو به دلیل عملیاتی نظیر رمزنگاری، رمزگشایی و یا بررسی محتویات بسته اطلاعات، عملکرد کندتری خواهند داشت. پس می‌توان گفت فیلترشکن‌ها می‌توانند سرعت اینترنت و دسترسی به سایت‌ها را بسیار پایین آوردند.

بیشتر بخوانید: آموزش کاهش پینگ فورتنایت

خطرات استفاده از فیلترشکن‌ها،محدود به مواردی که ذکر شده نیست. هکرها برحسب نیاز کاربران اقدام به ساخت برنامه‌هایی می‌کنند که به نام فیلترشکن مخصوصاً در ایران به‌فروش می‌رسد. این هکرها با ساخت سرورهای شخصی بی‌هویت که از قضا بسیار شبیه فیلترشکن‌های معتبر هستند؛ به صورت رایگان یا با هزینه بسیار جزئی اقدام به فروش نرم‌افزار خود می‌نمایند.

غافل از اینکه پشت پرده این خدمات رایگان یا ناچیز دزدی اطلاعات شخصی و بانکی کاربر است. همانطور که قبلاً ذکر شد یکی از دلایل مهم استفاده از فیلترشکن، امنیت کاربر و جلوگیری از رصد کاربر در فضای اینترنت توسط شرکت ارائه دهنده خدمات است. اما این اتفاق دقیقاً به دست کاربر و با نصب فیلترشکن رخ خواهد داد.

اگر این روزها بازار فروش اطلاعات شخصی افراد یا اطلاعات مالی شرکت‌ها، بسیار رونق یافته است، دلیل آن تنها و تنها استفاده روزافزون از فیلترشکن‌های نامعتبر است. یکی دیگر از خطرات استفاده از فیلترشکن‌ها ورود ویروس یا جاسوس افزار به سیستم و یا گوشی کاربر است. بسیاری از فیلترشکن‌ها هنگام استفاده تعداد زیادی پنجره خودبازشوی تبلیغی به کاربر نشان می‌دهند و سعی می‌کنند برنامه‌های خرابکارانه روی سیستم یا گوشی کاربر نصب کنند.

خطر مسدود شدن کاربر در برخی سایت‌ها و برنامه‌ها

برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها بعضی از آی‌پی را تحریم کرده اند و اینجاست که شما قادر به بازید آن سایت با استفاده از فیلترشکن نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ ورلد اف وارکرافت

سخن آخر

درست است که استفاده از فیلترشکن‌ها به کاربر اجازه دسترسی و گردش آزادانه در دنیای اینترنت را می‌دهد، اما خطرات استفاده از فیلترشکن‌ها که در مورد آنها به تفصیل صحبت شد؛ اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. بنابراین به کاربر توصیه می‌کنیم به جای استفاده از فیلترشکن، مخصوصاً فیلترشکن‌های رایگان از راه‌های بهتر و امن‌تری جهت استفاده از اینترنت استفاده نمایند.

امید است، با اطلاعات ارائه شده در این مقاله توانسته باشیم به شما کاربر عزیز جهت حفظ امنیت اطلاعات شخصی و مالی خود کمک کرده باشیم. هرگز اطلاعات امنیتی خود را در ازای نرم‌افزارهای فیلترشکن رایگان یا نامعتبر با هزینه اندک به خط نیندازید. علاقه مندان جهت آشنایی با راهکارهای جایگزین فیلترشکن می‌توانند به صفحه کاهش پینگ مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *