امروزه بازی‌های کامپیوتری طرفداران زیادی دارند و از پیر تا جوان مشغول به انجام اینگونه از بازی‌‌های می‌باشند. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود، چرا که با ورود بازی‌ها به دسته بازی‌های آنلاین نه تنها از محبوبیت آن‌ها نکاست، بلکه آن را افزایش نیز داد. از طرفی دیگر گیمرها به بازی‌های تیراندازی از بین تمامی بازی‌های موجود بیشترین علاقه‌مندی را نشان دادند. یکی از اولین بازی‌های تیراندازی آنلاین که طرفداران زیادی دارد، بازی فورتنایت می‌باشد. این بازی در بین گیمرهای ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد، اما از آنجایی که در دسته بازی‌های آنلاین قرار دارد، مشکلات زیادی را برای کاربران ایرانی به همراه دارد. پینگ بالا اصلی‌ترین و عمده‌ترین مشکلی است که گیمرهای ایرانی با آن سروکار دارند. ما در این مقاله قصد داریم به نحوه کاهش پینگ فورتنایت بپردازیم تا با خیالی آسوده از این بازی مفرح لذت ببرید.

بازی فورتنایت چیست؟

کاهش پینگ فورتنایت

فورتنایت یکی دیگر از بازی‌های تیراندازی می‌باشد که در سبک خودش بهترین است. این بازی را شاید بتوان به عنوان اولین بازی آنلاین تیراندازی در نظر گرفت. چرا که پس از مشاهده رشد چشمگیر تعداد گیمرهای این بازی و افزایش درآمد بی‌سابقه شرکت سازنده این بازی، سایر شرکت‌ها نیز به فکر ساخت چنین بازی‌هایی افتادند. از جمله شرکت‌هایی که پس از این بازی دست به ساخت چنین بازی زد، استودیو Activision بود. بازی فورتنایت در سال 2017 توسط شرکت و پلتفرم بزرگ Epic Games ایجاد شد. اولین تریلر این بازی برای نخستین بار در سال 2011 منتشر شد که حیرت علاقه‌مندان به این سبک از بازی افروخت.

امکان اجرای این بازی بر روی پلتفرم‌های بازی نظیر Xbox، PlayStaion و PC ممکن می‌باشد. این مسئله سبب شد که تعداد پلیرهای این بازی در همان ابتدا از بین کل جامعه گیمرها باشد. گیمرها در این بازی کارکتر مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و به صورت سوم شخص با دیگر رقبا به رقابت می‌پردازند. از دیگر جذابیت‌های این بازی تانت‌های(Taunt)جالبی است که پس از هر بار شکست دادن دشمن یا برای برقراری ارتباطی دوستدانه با دیگر پلیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که در مقاله کاهش پینگ پابجی خواندید، کاربران ایرانی به دلیل مشکلاتی از قبیل سرعت پایین، تایم و اوت‌های مداوم، لگ و… مجبور به استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی می‌شوند و در نهایت احاز هویت خود را به خطر می‌اندازند و یا پینگ آن‌ها افزایش می‌یابد؛ این مورد در بازی فورتنایت نیز صدق می‌کند. از این رو اکثر افراد به دنبال راه‌هایی هستند که سرعت اینترنت خود را در این بازی بهبود و افزایش دهند. در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد که نحوه کاهش پینگ فورتنایت به چه صورت است.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ وارزون

پینگ چیست؟

پینگ چیست؟ و چرا این کلمه تا به این اندازه در میان گیمرها پرکاربرد است. چرا تمام دغدغه گیمرها به خصوص گیمرهای ایرانی پایین آوردن عدد پینگ است؟ در این قسمت سعی می‌کنیم کمی در باره پینگ و دلایل تمایل گیمرها به کاهش آن بپردازیم. پینگ PING مدت زمان تاخیر بین ارسال داده از سیستم کاربر تا سرور اصلی و همچنین زمان تاخیر ارسال پاسخ از سرور اصلی تا سستم کاربر است. همانطور که بیان شد مدت زمان تاخیر! و این همان بلای جان گیمرها است.

تمایل گیمر به یک بازی روان و سریع که در آن توانایی نشان دادن ری‌اکشن‌های سریع در تیراندازی، فرار در مقابل تیر و یا زدن شوت دلیل اصلی کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین است. هر چه بتوان پینگ بازی را پایین تر آورد، سرعت بالا و لذت بیشتری در انجام بازی احساس خواهید کرد. همینطور شما می‌توانید با کاهش پینگ، لگ بازی را نیز پایین آورده و سرعت بالا را تجریه کنید.

نحوه کاهش پینگ فورتنایت

آموزش کاهش پینگ فورتنایت

بازی فورتنایت در بین گیمرهای ایرانی علاقه‌مند به سبک بازی‌های اکشن و تیراندازی در لیست بهترین بازی‌ها قرار دارد. اما عمده‌ترین مشکلی که گیمرهای ایرانی با این نوع سبک از بازی‌ها دارند، پینگ بالا و قطعی به هنگام بازی است. برای اینکه پینگ خود را در بازی کاهش دهید، به دو صورت می‌توانید عمل کنید: خرید سرویس کاهش پینگ فورتنایت 2. کاهش پینگ Fortnite به صورت دستی. از طریق یکی از این دو روش می‌توانید، پینگ خود را در بازی Fortnite کاهش دهید. اما لازم به ذکر است که روش دستی به خوبی عمل نخواهد کرد و بیشتر از 10 تا 20 رقم از پینگ شما نخواهد کاست. بنابراین پیشنهاد ما به شما گیمرهای عزیز این است که سرویس کاهش پینگ Fortnite را خریداری کنید تا پینگی کمتر از 40 را تجربه کنید.
بیشتر بخوانید: کاهش پینگ فیفا

مشاهده پینگ در بازی فورتنایت

فرقی نمی‌کند از کدام پلتفرم برای بازی فورتنایت استفاده می‌کنید (موبایل، سیستم کامپیوتری و یا پلی استیشن) برای دیدن پینگ بازی می‌توانید از شیوه‌ زیر استفاده نمایید. جهت مشاهده پینگ در بازی فورتنایت ابتدا به بخش تنظیمات بازی بروید. حال از زبانه دوم گزینه NET DIBUG STATE را فعال کرده و تنظیمات انجام شده را ذخیره نمایید. پس از ذخیره تنظیمات عددی که در بالا سمت چپ بالای صفحه نمایش داده می‌شود همان عدد پینگ خواهد بود. در صورتیکه عدد پینگ نمایش داده شده، عدد بالایی باشد قطعاً بایستی به سراغ روش‌های کاهش پینگ بازی بروید.

خرید سرویس کاهش پینگ فورتنایت

نحوه کاهش پینگ fortnite

وبسایت دراگون وی پی اس(DragonVPS) یکی از بهترین وبسایت‌های کاهش پینگ بازی با تیم پشتیبانی بسیار عالی می‌باشد. تمامی سرورهایی متعلق به این وبسایت بدون هیچ گونه قعطی و مشکل کار می‌کنند و گیمرها با خیال راحت و بدون دغدغه می‌توانند به بازی کردن بپردازند. شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که سرویس کاهش پینگی را از وبسایتی خریداری می‌کند، اما پس از خریداری دیگر هیچ جوابی از سمت تیم ارائه دهنده دریافت نخواهید کرد. حتی ممکن است سرویسی که خریداری می‌کند اصلاً متصل نشود و از آن طرف هزینه پرداختی شما عودت داده نشود. اینگونه مسائل را هیچگاه با دراگون وی پی اس تجربه نخواهید کرد. چرا که بهترین سرویس ارائه دهنده کاهش پینگ بازی است.

بیشتر بخوانید: لگ چیست؟

کاهش پینگ فورتنایت به صورت دستی

خرید کاهش پینگ فورتنایت

اگرچه جدا از اینکه نیاز به خرید سرویس‌های کاهش پینگ بازی داشته باشید، می‌توانید به صورت دستی و با یکسری تغییرات پینگ خود را کاهش دهید. اگر چه این موارد می‌توانند در بعضی موارد مفید واقع شوند، اما گاهاً به درستی عمل نمی‌کنند و پینگ شما تغییر چندانی نمی‌کند. یکی از این روش‌ها اعمال DNS به صورت دستی بر روی سیستم شما می‌باشد. شما با انتخاب یکی از بهترین DNSهای موجود در دنیا و متصل شدن به سرورها تا حدودی می‌توانید پینگ خود را در بازی کاهش دهید.

  1. DNS Google
  2. OpenDNS
  3. NTT DNS
  4. Quad9
  5. Cloudflare

با تنظیم هر یک از این DNSها بر روی سیستم‌های بازی خود پینگ شما تا حدودی کاهش می‌‍یابد. از دیگر روش‌هایی که می‌توان در جهت کاهش پینگ بازی فورتنایت استفاده کرد، ارتقاء روتر خود به گیمینگ می‎باشد. شما می‌توانید با ایجاد تماس به شرکت ارائه دهنده اینترنت خود، وای فای خود را به حالت گیمینگ تغییر دهید. همچنین اگر دستگاه یا کنسول بازی خود را به صورت LAN به روتر یا وای فای خود متصل کنید، به طور قطع سرعت اینترنت بیشتری را خواهید داشت. چرا که سرعت اینترنت در زمان اتصال به صورت با سیم خیلی بیشتر از زمانی است که به صورت Wirelees یا بی سیم متصل شده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین سرویس کاهش پینگ

جمع بندی

بازی فورتنایت یکی از بهترین بازی‌ها در سبک خود می‌باشد و طرفداران زیادی نیز دارد. این بازی در بین گیمرهای ایرانی نیز بسیار محبوب می‌باشد، گمان می‌کنم که خیلی از استریمرهای ایرانی مشغول به استریم این بازی در توییچ می‌باشند. فورتنایت بازی کاملاً مفرح و سرگرم کننده‌ای می‌باشد که جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. از آنجایی که ایرانی‌های زیادی مشغول به این بازی می‌باشند و گاه و ناگاه با مشکل افزایش پینگ روبرو می‌شوند. سعی بر این داشتیم که نحوه کاهش پینگ فورتنایت را به شما عزیزان یاد دهیم تا دیگر در زمان این بازی دچار قطعی و افزایش پینگ نشوید. در آخر اگر هنوز هم با مزایای آی پی ثابت و VPS آشنا نیستید، توصیه می‌شود مقاله 5 مزیت استفاده از vps را مطالعه کنید.