پکت لاس چیست؟ آموزش Packet loss به همراه روش های رفع آن

پکت لاس چیست سوالی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم، شما با اتصال به اینترنت بسته‌هایی از داده را ارسال یا دریافت می‌کنید که اگر این بسته‌ها نتوانند به مقصد مورد نظر خود برسند و در بین راه دراپ شوند باعث به وجود آمدن پکت لاس می‌شوند که ممکن است ارتباط شما کاملا از دست برود. به طور آمیانه پکت لاس ناشی از اشتباه در انتقال داده‌ها به طور معمول یا شلوغی در شبکه است که در ادامه به سوال پکت لاس چیست اصولی‌تر می‌پردازیم.

پکت لاس چیست؟

پکت لاس چیستهمان طور که گفتیم زمانی که شما به اینترنت متصل می‌شوید داده‌هایی به نام بسته ارسال یا دریافت می‌شوند که این بسته ها اگر نتوانند به مقصد خود برسند باعث به وجود آمدن پکت لاس می‌شوند. این پکت لاس‌ها در حقیقت در شبکه اختلال به وجود می‌آورند و اطلاعات را کند می‌کنند.حتی در بعضی از شرایط ممکن است اتصال به شبکه را از دسن بدهید. بهتر است بدانید که این اطلاعات که به عنوان پکت شناخته می‌شوند به سمت روتر‌ها ارسال می‌شوند و به روتر‌های دیگر ارسال می‌شود که این چرخه با استفاده از الگوریتم‌های روتینگ ادامه دارد تا پکت‌ها به مقصد خود رسانده شوند.

همچنین برای درک بهتر پکت لاست چیست می‌توان گفت که این پکت‌ها در واقع درون بافر‌ها قرار دارند و بافر‌ از فضایی محدودی برای انتقال دادن پاکت‌ها به روتر‌های دیگر برخوردار می‌باشد. از این رو اگر پاکت‌ها بیشتر از حد خود درون بافر‌ها قرار بگیرند در مسیر دراپ یا بیرون افتاده می‌شوند که با برون افتادن این اطلاعات در مسیر آن‌ها از بین می‌روند و باعث به وجود آمدن پکت لاس می‌شوند. حال که توضیحی درباه‌ی پکت لاس چیست برای شما ارائه کردیم می‌خواهیم به علت‌های بوجود آمدن آن مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ بازی پابجی

علت هایی به وجود آمدن پکت لاس چیست

علت هایی به وجود آمدن پکت لاس چیست

  • سخت افزار: کابل‌های پوسیده یا آسیب دیده، مودم و روتر‌هایی کع قدیمی شده‌اند و درایو‌های کارت شبکهخراب نیز می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد شبکه داشته باشند. البته بهتر است بدانید برای شرکت‌های بزرگ نیز سوئیچ شبکه و فایروال‌ها هم می‌توانند باعث به وجود آمدن پکت لاس باشند.
  • تعداد دستگاه بسیار زیاد: این حال فشار زیادی را به سخت افزار شبکه می‌آورد که بیشتر از حد معمول خود در حال فعالیت هستند تا تمام ترافیک را پوشش دهند. به این صورت است که سته‌ها به طور موقت در دستگاه‌ها می‌مانند تا زمانی کهفرصت پردازش و ارسال آن‌ها را داشته باشند و زمانی که یک بسته می‌خواهد به مقصد خود برسد خیلی دیر شده است و شاید بسته کنار گداشته شده باشد.
  • ناقص بودن نرم افزار: همچنین این نرم افزار‌هایی که بر روی دستگاه‌های شبکه‌ی شما در حال فعالیت هستند ممکن است ایراداتی داشته باشند و شاید توشط بروز‌رسانی‌های أخیر به مشکلاتی بر خورده‌اند که برای رفع مشکل باید راه‌اندازی مجدد آن، مچ کردن یا نصب کردن دوباره آن را انجام دهند.
  • تنظیمات اشتباه: در یک اتصال واحد دستگاه‌های شبکه که به دو حالت دو طرفه تنظیم شده‌اند به شکل تداخل شناخته می‌شوند که بسته‌ها کناز گذاشته می‌شوند یا دپار تأخیر می‎‌شوند.
  • استفاده از اتصال‌های بی‌سیم یا اشتراکی: با استفاده از اتصال‌های بی‌سیم احتما بروز پکت لاس بیشتر می‌د به دلیل ماهیت بی‌سیم آن و تداخل با فرکانس‌های رادیویی احتمال از دست رفتن بسته‌ها در شبکه ممکن است.
  • مشکلات‌های امنیتی: احتمال می‌رود که هرک‌ها کنترل یک دستگاه شبکه را بر عهده بگیرند و از آن برای برای ارسال پیام‌های سیل آسا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت vps و vpn در چیست

راه حل‌های رفع مشکل پکت لاس چیست

در این قسمت می‌خواهیم آموزش رفع پکت لاس را از راه‌های مختلف در اختیار شما قرار بدهیم که برای شما توضیحات مختصری از هر کدام ارائه می‌کنیم.

بررسی اتصال های خود

بررسی اتصال های خودشاید برای شما ساده به نظر برسد که ممکن است کابل‌هایی که کاملا وصل نشده‌اند باعث بروز مشکل شوند؛ بله می‌توانند انواع مشکلات را ایجاد کنند پس بهتر است همیشه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. از این رو اگر از اتصالات کابلی استفاده می‌کنید آن را یک بار قطع و وصل کنید و حتی این کار را با اتصال روتر که به خط تلفن شما وصل است انجام دهید.

خاموش و روشن کردن سیستم

خاموش و روشن کردن سیستمبرنامه‌ها یا نرم‌افزار‌هایی که بر روی سیستم شما در حال اجراء هستندمی‌توانند به طور موقت اختلا‌ل‌هایی برای سیستم شما به وجود آورند. به عنوان مثال شما در حال آپدیت ویندوز هستید که از حافظه شما 85 درصد مورد استفاده قرار گرفته است که این باعث می‌شود سایر فعالیت‌های شما کند شود. شما با راه‌اندازی مجدد سیستم خود می‌توانید برخی از مشکلات که بر روی ترافیک شبکه شما تآثیر دارد دلالت داشته باشید.

بروزرسانی نرم افزار

بروزرسانی نرم افزارمطمئنا بروزرسانی‌ها می‌توانند دردسرساز باشند اما ضروری هم هستند، به خصوص اگر سیستم عامل قدیمی دارای نقصی باشد که باعث می‌شود دستگاه اصلی بسته‌های شما را از دست بدهد. از بروز بودن سیستم عامل کامپیوتر تا درایورهای شبکه و هر نرم افزار دیگری که از آن برای دسترسی به شبکه استفاده می‌کند اطمینان پیدا کنید.

برای حل مشکل Packet Loss تداخل‌های احتمالی را از بین ببرید

برای حل مشکل Packet Loss تداخل‌های احتمالی را از بین ببریددر دستگاه‌های بی‌سیم فرکانس‌های رادیویی می‌توانند تداخل در دستگاه شما ایجاد کنند که برای رفع آن باید دستگاه‌های بی‌سیم دیگری مانند هدفون‌های بی‌سیم، بلندگو و حتی اتصال‌های بلوتوث در گوشی و تبلت را غیر فعال کنید. راه دیگری هم هست که می‌توانید با تغییر کانال بی‌سیم خود که از طریق استفاده از تنظیمات روتر خود امکان پذیر است تداخل‌های موجود با دیگران را نیز کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: چرا بازیکنان باید از آی پی ثابت استفاده کنند

مطلب آخر

در این مقاله به آموزش رفع پکت لاس پرداختیم و همچنین اطلاعاتی درباره‌ی سوال پکت لاس چیست ارائه کردیم. پکت لاس عبارتی است در موقع بروز مشکل در شبکه از آن استفاده می‌کنیم. که پکت‌ها بسته‌هایی از اطلاعات هستند که به وسیله‌ی روتر‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که با از دست دادن این اصلاعات در مسیر که به وسیله‌ی فایر‌ها انتقال پیدا می‌کنند باعث به وجود آمدن پکت لاس می‌شوند. همچنین برای رفع مشکل Packet loss می‌توانید از روش‌های مانند: بروزرسانی نرم افزار، بررسی اتصال های خود، خاموش و روشن کردن سیستم و رفع تداخل‌های احتمالی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *