لگ چیست و چه معایبی دارد؟ مقایسه جامع لگ، پکت لاس، تایم اوت و…

در دنیای بازی‌ها لگ اصطلاحی هست که پلیر‌ها هنگام بازی کردن دچار مشکل می‌شوند از آن استفاده می‌کنند. این مشکل به دلیل کافی نبودن سرعت انتقال داده به سوی اینترنت و همچنین دریافت آن از اینترنت می‌باشد که با بازیکنان دیگر نیز باید هماهنگ باشد. اگر این مسائل با تأخیر ارسال شود باعث بروز لگ در بازی می‌باشد که تأثیر آن در بازی کردن به این صورت است که تصاویر برای شما با تاخیر ارسال می‌شود از همین رو نمی‌توانید مکان حریفان خود را به درستی تشخیص دهید و در ادامه می‌خواهیم توضیح کاملی درباره‌ی لگ چیست ارائه کینم.

لگ چیست؟

لگ چیستلگ چیست سوالی است که در این نوشتار می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم و برای درک بهتر این سوال، وقتی که اینترنت شما مناسب نباشد و همچنین با تأخیر اطلاعات ارسال شود که در بیشتر مواقع برای اتصال‌های بی‌سیم و اشتراکی رخ می‌دهد که ممکن است کامپیوتر شما این داده‌ها را به درستی دریافت یا ارسال نکند و با بقیه بازیکنان نتواند هماهنگ شود باعث به وجود آمدن لگ در بازی می‌شود. موارد زیادی است باعث به وجود آمدن لگ می‌شود مانند: مشکلات سخت افزاری، نداشتن اینترنت مناسب، مشکلات سرور، اطلاعات بهینه نباشند و بالا بودن پینگ نیز باعث بوجود آمدن لگ می‌شوند. لگ سبب می‌شود در حین بازی کردن فریم شما افت کند یا ناپایدار شود و برای ارسال کردن اطلاعات تصویر شما دپار مشکل شود با کند شدن ارسال و دریافت اطلاعات شما دچار مشکل لگ در بازی خواهید شد.

همچنین ممکن است لگ شما به دلیل پایین بودن سرعت کامپیوتر شما باشد. اگر بخواهیم اوضاع را خیلی ایده‌آل در نظر بگیریم باید همه پلیر‌های بازی‌های آنلاین از کامپیوتر‌های سریع و اتصالات اینترنتی خوبی داشته باشند. اما بازیکنان دراری طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کامپیوتری و سرعت اتصال به اینترنت هستند. از این رو توسعه‌دهندگان بازی‌های چند نفره بایستی تأخیری در بازی‌ها به دلیل طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کامپیوتری در نظر بگیرند. حال که به سوال لگ چیست پاسخ داده‌ایم در ادامه می‌خواهیم به معایب آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه آی‌ پی ثابت با آی پی پویا

 معایب لگ چیست؟

 معایب لگ چیستعیب‌هایی که با بوجود آمدن لگ برای شما اتفاق می‌افتد در گیمر‌ها بسیار اتفاق می‌افتد که به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

  • ارسال اطلاعات شما به سمت سیستم مقصد به تأخیر می‌افتد که باعث افزایش پینگ و بوجود آمدن لگ می‌شود
  • بیرون افتادن از بازی به دلیل لگ بالا
  • اختلال در اجرای بازی
  • تصاویر به خوبی برای شما نشان داده نمی‌شود که باعث می‌شود در روند بازی و شکست دادن حریفان خود به مشکل برخورد کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات از اینکه چرا بازیکنان باید از آی‌ پی ثابت استفاده کنند به این مقاله رجوع کنید.

پکت لاست چیست؟

پکت لاست چیستشما با اتصال به اینترنت یا هر شبکه‌ای بسته‌هایی را به عنوان واحد‌های کوچکی از داده ارسال یا دریافت می‌کنید. هنگامی که تعدادی از این بسته‌ها نتوانند به درستی به مقصد مورد نظر خود برسند باعث بوجود آمدن پکت لاس می‌شوند. پکت لاست‌ها  به صورت اختلال در شبکه، خدمات کند و حتی از دست دادن کامل اتصال شبکه خود را نشان می‌دهد. داده‌ها در قالب پکت‌ها به روتر‌ها ارسال و پس ار آن به روتر‌های دیگر ارسال می‌شود و برای تعیین مسیر به وسیله‌ی الگوریتم‌های روتینگ اتفاق می‌افتد که این چرخه ادامه دارد تا پکت با مقصد نهایی خود برسد که بهتر است بدانید که هر روتر از چندین پورت ورودی و یک پورت خروجی بوجود آمده است

این پکت‌ها در بافر‌ها قرار گرفته‌اند که به نوبت دریافت یا ارسال می‌شوند که بافر‌ها از ظرفیت محدودی برخوردار می‌باشند. در صورتی که پکت‌ها بیش از ظرفیت خود در بافر‌ها قرار بگیرند ازدحام بوجود می‌آید و به دلیل خالی نبودن فضایی موجود در بافر‌ها پکت‌های وارد شده اضافی دراپ می‌شوند که به مقصد خود نرسیده و در مسیر از بین رفته‌اند این رویداد اتفاق افتاده به نام پکت لاست شناخته می‌شود حال که به سوال‌های لگ چیست و پکت لاست چیست جواب داده‌ایم می‌خواهیم به تفاوت لگ و پکت لاس بپردازیم.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ پابجی

تفاوت لگ و پکت لاست در چیست؟

تفاوت لگ و پکت لاست در چیستلگ به دو عامل بستگی دارد که یکی از عامل آن پایین بودن سرعت کامپیوتر و دیگری پایین بودن سرعت اینترنت، پایین بودن سرعت کامپیوتر بستگی به نوع بازی و سخت افزار‌های وارده بر روی سیستم شما مرتبط می‌باشد که برای رفع این مشکل شما باید لوازم کامپیوتر خود را از قبیل هارد، رم، سی‌پی‌یو و گرافیک را ارتقا دهید تا در بازی دیگر دچار لگ نشوید. عامل که بیشتر گیمر‌ها از آن گلگی دارند پایین بودن سرعت اینترنت می‌باشد که باعث افزایش پینگ و بوجود آمدن لگ در بازی می‌شود که با خرید سرویس کاهش پینگ می‌توانید این مشکل را رفع کنید. لگ اینترنتی به این صورت است که اطلاعات شما با تأخیر ارسال یا دریافت می‌شوند که همان طور در مبحث لگ چیست گفتیم این مشکل بیشتر در اتصال‌های اشتراکی رخ می‌دهد.

اما در پکت لاست اطلاعات به صورت پکت به روتر‌ها ارسال می‌شوند و از طریق الگوریتم‌ روتینگ به روتر‌های دیگر نیز ارسال می‌شود. این عمل به همین روند ادامه پیدا می‌کند تا پکت مورد نظر که در بافر‌ها قرار گرفته‌اند به مقصد نهایی خود برسند که بافر‌ها دارای ظرفیت محدودی می‌باشند که در صورت ورود بیش از حد پکت‌ها به دلیل محدود بودن فضای بافر‌ها این پکت‌ها اضلفی در بین راهدراپ و از بین می‌روند که باعث بوجود آمدن پکت لاست می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ وارزون

 مطلب آخر

در این مقاله به سوال‌های پکت لاست، لگ و تفاوت بیت آن‌ها پرداختیم و گفتیم که لگ به دلیل تأخیر ارسال اطلاعات یا دریافت آن‌ها به وجود می‌آید که اگر لگ شما زیاد باشد ممکن است از بازی بیرون افتاده شوید. اما در پکت لاست، اطلاعات ارسال شده شما در مسیر از دست می‌رود که این اطلاعات به صورت پکت در بافر‌ها قرار گرفته‌اند و برای شما ارسال می‌شوند که بافر‌ها از محدودیت فضایی بر خوردار می‌باشند و در صورت افزایش این پکت‌ها در فضای ممکنه آن‌ها را دراپ می‌کنند و در بین راه از بین می‌رون که باعث به وجو آمدن پکت لاست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *