موبایل لجندز چیست؟ آموزش جامع بازی MOBILE LEGENDS

موبایل لجندز چیست؟

موبایل لجند از جمله بازی‌های آنلاین موبایلی است که چند سالی است رونمایی شده و با استقبال بسیار خوبی هم روبه‌رو شده است. بازی موبایل لجند از بازی‌های آنلاین چند نفره است که در آن بازیکنان در تیم‌های پنج نفره با هم به رقابت می‌پردازند. بازی موبایل لجندز چیست و چگونه می‌توان این بازی جذاب را انجام داد؟ در ادامه به معرفی کامل این بازی پرداخته و تاریخچه و نحوه نصب آن‌را با هم بررسی خواهیم کرد.

موبایل لجندز چیست؟

بازی موبایل لجندز چیست؟

بازی موبایل لجندز Mobile Legends یک بازی چینی است و توسط شرکت Moonton ساخته شده است. این بازی در سبک بازی‌های موبا است که جزو محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدئویی است. استودیو بازی‌سازی moonton نیز از همین محبوبیت سبک موبا استفاده کرد و بازی موبایل لجند را برای سیستم عامل‌های آندروید و IOS به بازار عرضه کرد. Mobile legends ازبازی‌های موفق هم سبک خود، الهام گرفته است و یک بازی جذاب و لذت‌بخش را روی گوشی‌های همراه ارائه کرده است. در موبایل لجندز سعی شده است با استفاده از مدها و بخش‌های متفاوت مانع از تکراری شدن بازی برای بازیکنان شود.

این بازی دارای بخش بتل رویال است که یک گزینه خوب برای طرفداران این سبک بر روی گوشی‌های موبایل است. شرکت moonton برای ساخت بازی موبایل لجندز از بازی‌های مشهوری همچون Dota2 و league of Legends الهام گرفته است و گیم پلی بسیار مشابه با گیم پلی این دو بازی دارد. اما اشتباه نکنید موبایل لجند یک کپی از بازی‌های بالا نیست.

گیم پلی موبایل لجند پیچیدگی زیادی ندارد بنابراین هر شخصی می‌تواند به راحتی از عهده  آن برآید. مانند تمام بازی‌های سبک بتل رویال شما باید توانایی مدیریت زمان را به بهترین نحو ممکن داشته باشید. کنترل کردن بازی و استفاده صحیح از دکمه‌ها، مهم‌ترین بخش بازی است.

معرفی بازی موبایل لجندز

موبایل لجندز چیست؟

این بازی در سال 2016 منتشر شده است و در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی تبدیل شود. دانلود بیشتر از 1 میلیارد نسخه در سال 2021 و درآمد بالای 1 میلیارد دلار، موبایل لجندز را به برترین بازی جهان تبدیل کرده است. Mobile legends: Bang Bang بخش‌های مختلفی داردکه اکثر آن در قالب تیم‌های 5 تایی است و بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌های آبی یا قرمز به مبارزه با رقیب بپردازند.

mobile legends به پنج بخش تقسیم می‌شود: بخش مبارزه با هوش مصنوعی که به بخش آموزشی معروف است. بخش کلاسیک، بخش رنک، بخش Brawl  و بخش بتل رویال. شما در طول بازی می‌توانید یک هیرو از سبک‌های مختلف مانند تانک، جنگجو، ساپورت و غیره را انتخاب نمایید. هماهنگی بیشتر با تیم می‌تواند انتخاب‌های بهتری نیز برای شما به همراه داشته باشید.

نسخه‌های مختلف بازی دارای شیوه‌ها و مسیرهای متفاوتی برای جنگیدن است که این تنوع و پشتیبانی قوی باعث شده است، بازی موبایل لجندز برای مدت طولانی جذابیت خود را حفظ کند و برای بازیکنان خسته‌کننده نباشد. تنوع بازی به این سبک‌ها خلاصه نمی‌شود چرا که موبایل لجندز دارای حالت بتل رویال است.

بتل رویال در بازی موبایل لجندز تفاوت‌های زیادی با بتل رویال بازی‌های پابجی و فورتنایت دارد. در این بازی شما می‌توانید با انتخاب قهرمان خود به شکل تیم‌های سه نفره به ترکیبی از چند نقشه مختلف وارد شوید. اما انتخاب نقشه‌ها کاملا تصادفی هستند و شما هیچ نقشی در این انتخاب نخواهید داشت.

گرافیک این بازی بسیار هنری و با کیفیت است و محیط‌های بازی جذاب و متنوع طرای شده است. علاوه بر اینها کیفیت صداگذاری بازی بسیار خوب است، کیفیت سرورهای بازی بالا و بهینه است بنابراین شما یک تجربه جذاب از سبک موبا در گوشی خود خواهید داشت.

آموزش جامع بازی MOBILE LEGENDS

قهرمانان(هیرو)  در موبایل لجند تنوع بسیار بالایی دارند. در حال حاضر بیش از 40 قهرمان در بازی وجود دارند که برخی از این قهرمانان را می‌توان در طول بازی با پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کرد. با وجود اینکه بازی موبایل لجندز چندان پیچیدگی ندارد اما کنترل بازی و استفاده درست از دکمه‌ها را می‌توان مهم‌ترین بخش بازی است. استیک سمت چپ برای کنترل شخصیت است و در سمت راست جهت مبارزه با دشمنان چهار بخش دکمه قرار دارد.

دکمه اول سمت راست که استفاده از آن محدودیتی هم ندارد، برای ضربه‌های معمولی و عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سه بخش دیگر برای قدرت‌های اختصاصی هیروی شما به کار می‌رود. قابلیت‌های اختصاصی قهرمان خود را می‌توانید در ابتدای بازی باز کنید و یا حتی ارتقاء دهید.

گیم پلی بازی موبایل لجندز

روش انجام بازی موبایل لجندز چیست؟

بازی‌های سبک موبا، انتخاب‌های زیادی به بازیکنان می‌دهند، که بازیکنان باید بتوانند با مدیریت این انتخاب‌ها به سمت هدف نهایی که همانا نابودی تیم حریف است حرکت کنند. نقشه بازی به دو قسمت تقسیم شده است که هر تیم در یک بخش از آن قرار دارد. هر دو تیم باید تمام سعی خود را بکنند تا به قلعه‌های تیم حریف حمله کنند. هر تیمی که قلعه مادر تیم حریف را زودتر نابود کند برنده بازی خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی‌های بازی موبایل لجندز چیست؟

به نظر شما مهم‌ترین ویژگی موبایل لجند چیست؟ که توانسته است به این حد از محبوبیت در میان گیمرها برسد. در ادامه به برترین ویژگی‌های این بازی اشاره خواهیم کرد.

  • نبردهای تیمی 5 نفره با افراد واقعی و نقشه‌های چند نفره تیمی
  • مبارزات منصفانه و تشکیل گروه‌های تیمی دلخواه
  • کنترل آسان بازی تنها با دو انگشت دست
  • یافتن سریع رقیب و شروع مبارزه
  • ایجاد استراتژی‌های تیمی دلخواه
  • وجود هوش مصنوعی برای بازی در زمان قطع ارتباط با اینترنت

دانلود موبایل لجندز

موبایل لجندز را هم روی گوشی‌های همراه و هم در کامپیوتر شخصی می‌توان اجرا کرد. دانلود آن به حجم زیادی نیاز ندارد، اما به علت گرافیک بالا در داخل برنامه ممکن است نیاز به حجم بیشتری داشته باشیم. می‌توان موبایل لجندز را از سایت اصلی خود بازی و یا گوگل پلی یا اپ استور به صورت رایگان دانلود و نصب نمود. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف بازی موبایل لجندز می‌پردازیم:

نقاط قوت بازی موبایل لجندز

  • کیفیت بسیار بالای سرورها
  • تنوع و تعداد زیاد قهرمان‌ها
  • تنوع بالا در بخش‌های مختلف بازی
  • صدا گذاری و طراحی شخصیت جذاب

نقاط ضعف بازی موبایل لجندز

  • تکراری شدن محیط‌های بازی پس از مدتی
  • افت فریم زیاد و پینگ بالا در محیط‌های شلوغ بازی

پینگ در موبایل لجندز

با وجود سرورهای با کیفیت موجود در بازی که تا حد زیادی از افزایش پینگ بازی جلوگیری می‌کنند؛ یک مشکل عمده همچنان در مقابل گیمرهای ایرانی وجود دارد و آن تحریم ایران در این بازی است. IP ایران متاسفانه برای بازی موبایل لجندز در دسترس نیست.

یکی از راه‌هایی که برای دور زدن تحریم‌ها به نظر گیمرهای ایرانی می‌آید استفاده از VPN است اما به دلیل اینکه امنیت اطلاعات کاربران در VPN ها در خطر جدی است این روش به هیچ عنوان به کاربران توصیه نمی‌شود.

دلیل افزایش پینگ در بازی موبایل لجندز چیست؟

همانطور که قبلاً بیان شد در لحظاتی که چند قهرمان در صحنه در حال مبارزه با یکدیگر هستند بازی دچار افزایش پینگ و افت فریم می‌شود. این خود دلیل مهم استفاده از روش‌های کاهش پینگ برای موبایل لجندز است. در مقالات متفاوتی در سایت به دلایل استفاده از روش‌های کاهش پینگ و افزایش سرعت اشاره شده است.

مقالاتی چون ، سرویس کاهش پینگ فورتنایت یا سرویس کاهش پینگ وارزون، دلایل عنوان شده در این مقالات برای بیشتر بازی‌های آنلاین صادق است. نکته جالب توجه این است که حتی در بازی‌هایی که به شکل مبارزه و جنگ نیستند نیز این دلایل صادق است. به مقاله سرویس کاهش پینگ فیفا رجوع شود.

یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش پینگ که متاسفانه اکثر گیمرهای ایرانی نیز از آن استفاده می‌کنند استفاده از VPN ها می‌باشد. دلیل نا مناسب بودن این روش برای کاهش پینگ را می‌توانید در مقالاتی چون سرویس کاهش پینگ WOW و یا مقاله سرویس کاهش پینگ پابجی به تفضیل مطالعه نمایید.

سخن آخر

حال که دانستیم بازی موبایل لجندز چیست؟ و روش انجام بازی را آموختیم؛ بهتر است با انتخاب یک سرویس کاهش پینگ مطمئن، حتی در شلوغ‌ترین زمان‌های بازی بدون افزایش پینگ و افت فریم از تجربه یک بازی جذاب و راحت در گوشی‌های موبایل خود لذت ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *