بازی دوتا2 چیست؟ آموزش نصب و راه اندازی بازی DOTA2

بازی دوتا2 چیست؟

اگر تا به حال دوتا2 را بازی هم نکرده باشید، قطعاً نام آن را شنیده‌اید. یک بازی ویدئویی جذاب در ژانر بازی‌های آنلاین چند نفره که به طور متوسط نیم میلیون بازیکن آنلاین همزمان دارد! در این مقاله متوجه خواهیم شد که بازی دوتا2 چیست، آموزش نصب و راه‌اندازی بازی DOTA2 را مرور خواهیم کرد و عواملی که باعث انجام روان‌تر و راحت‌تر بازی می‌شوند(مانند کاهش پینگ) را بررسی خواهیم نمود.

بازی دوتا2 چیست؟

روش بازی دوتا2 چیست؟

دوتا2 با نام کامل Defence of the Ancient که با نام DOTA2 شناخته می‌شود؛ یکی از پرطرفدارترین بازی‌های استیم است. یک بازی پیچیده، دشوار و زمان‌بر در سبک موبا که برای پلتفرم‎های لینوکس و ویندوز به بازار عرضه شده است.  نسخه اولیه این بازی در Warcraft3 ظاهر شد و سپس value  و آیس فراگ آن را به صورت بازی جداگانه با نام DOTA2 روانه بازار کردند.

شکل کلی بازی دوتا2، تلاش برای جنگیدن و رویارویی با قهرمانان حریف و نابودی خطوط دفاعی آن‌ها برای رسیدن به ساختمان اصلی و نابودکردن آن است. قطعاً تیم حریف هم همین استراتژی و هدف را دنبال می‌کند و در طول مسیر، باید بارها با دشمن درگیر ‌شوید و جان سالم به در ببرید.

بازی دوتا2 ادامه بازی دفاع از باستانیان یا دوتا1 است که در آن بازیکنان در دو تیم پنج نفره با یکدیگر مبارزه می‌کنند؛ هر تیم از ساختمان‌های خود دفاع می‌کند و هدف آن از بین بردن ساختمان حریف است. هر بازیکن به صورت مستقل یک هیرو دارد.

هیروها یا همان قهرمان‌ها هر کدام دارای توانایی‌های منحصر به فرد و سبک‌های مختلف بازی هستند.بازیکنان می‌توانند در طول بازی با جمع‌آوری طلا و خرید آیتم، قدرت و توانایی هیروها را افزایش دهند.

تاریخچه بازی دوتا2 چیست؟

تاریخچه بازی دوتا2 چیست؟

DOTA2 یک بازی کاملاً رایگان است که از سال 2009 میلادی توسعه آن شروع شد. این بازی در سال 2013 از طریق پلتفرم استیم برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شد. دوتا2 برای اولین بار در وارکرافت و برگرفته از شخصیت‌های خود وارکرافت به وجود آمد. شیوه کار به این شکل بود که باید در بازی پول در می‌آوردید و حریف خود را نابود می‌کردید. این بازی به حدی در دنیا طرفدار پیدا کرد که حتی برای آن مسابقات جهانی هم برگزار شد و برندگان به درآمدهای میلیاردی هم رسیدند!

ا سرعت بسیار بالای دوتا2  طرفداران زیادی را به خود جذب کرد به حدی که شرکت والوه هم با تبلیغ و آپدیت‌های زیاد، بازی را جذاب‌تر کرد. جالب است بدانید مسابقات دوتا2 حتی در ایران نیز برگزار می‌شود.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی دوتا2 چیست؟

  • پردازنده Dual Core from Inter or AMD:2.8 GHz
  • سیستم عامل ویندوز 7 و بالاتر
  • RAM 4 GB
  • فضای خالی حافظه 15 گیگا بایت

آموزش نصب و راه‌اندازی بازی DOTA2

روش نصب دوتا2 چیست؟

دوتا2 را در حال حاضر فقط به صورت آنلاین می‌توان بازی کرد. انجام این بازی تنها از طریق برنامه Steam (استیم) امکان‌پذیر است، بنابراین باید ابتدا پلتفرم استیم را دانلود کرد سپس به سراغ بازی دوتا2 بروید. پس با دقت گزینه‌های آموزش نصب dota2 را رعایت نمایید.  ابتدا بایستی برنامه استیم را دانلود کرده و سپس آن را روی سیستم نصب و اجرا کنید. پس از اجرا روی گزینه Create a New Account کلیک کرده و یک اکانت، با وارد کردن ایمیل آدرس خودتان بسازید.

پس از ورود ایمیل باید ثابت کنید که ربات نیستید و در انتها بایستی تیک قبول قوانین استیم را فعال کنید. یکی از این قوانین سن بالای 13 سال است. نکته‌ای که بایستی به آن توجه داشت این است که آدرس ایمیل فعال را وارد کنید تا اگر زمانی در حین انجام بازی با مشکلی مواجه شدید؛ استیم بتواند از طریق ایمیل مشکل شما را حل نماید. همچنین تائیدیه احراز هویت شما نیز به ایمیل وارد شده ارسال می‌شود.

پس از دریافت ایمیل تائید استیم می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و اکانت خود را بسازید. حال شروع به دانلود بازی کنید. حجم بازی زیاد است اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. پس از دانلود بازی گزینه Add a Game در قسمت پایین سمت چپ استیم را بزنید و گزینه Add a Non-Steam Game را انتخاب نمایید. با استفاده از دکمه Browse محل پوشه استیم را انتخاب کرده و فایل Steam.exe را انتخاب و کارتان را تائید کنید.

روند کار در بازی دوتا2 چیست؟

همانطور که بیان شد بازی در دوتا2 به صورت تیم‌های پنج نفره انجام می‌شود، که بازیکن در ابتدا هیرو مورد نظر خود را انتخاب می‌نماید. روند بازی به این شکل است که بعد از انتخاب هیرو، باید با آیتم‌های ارزان و ابتدایی مثل کشتن حریف، طلا و سکه جمع‌آوری کرد.

با جمع‌آوری این سکه‌ها و طلاها می‌توان از فروشگاه‌های موجود در بازی، برای هیرو آیتم مناسب را خرید تا بتوان قدرت آن‌را افزایش داد. این روند است که در نهایت باعث به‌ وجود آمدن درگیری‌های خیلی جذابی بین هیروهای بازی خواهد شد و در نهایت یک تیم برنده بازی خواهد بود.

معرفی گیم پلی بازی Dota2

گیم پلی بازی دوتا2 چیست؟

بزرگترین نقطه قوت بازی را می‌توان گیم پلی بازی عنوان کرد، که شما را ساعت‌ها پای بازی میخکوب خواهدکرد. قابلیت زوم کردن در این بازی باعث می‌شود، هیرو و جنگل‌های زیبای سرزمین dota2 را از نزدیک ببینید. اینجاست که متوجه می‌شوید عناصر بازی چقدر عالی طراحی و گنجانده شده اند.

با وجود تعداد زیاد هیروها و اسپل‌ها، همچنان گیم پلی بازی بسیار روان و عالی است. گرافیک بازی تقریباً بدون مشکل و ایراد و بسیار ظریف طراحی شده است. از شاهکارهای این بازی می‌توان عناصر طبیعی متحرک، تغییر زمان روز و شب، تکسچرهای زیاد و متنوع را بیان نمود.

مشکل پینگ در بازی دوتا2

مشکل همیشگی گیمرهای بازی‌های آنلاین در ایران (مثل بازی‌های وارزون، پابجی، فورتنایت و…) که همان پینگ بالا است، در این بازی نیز گریبانگیر بازیکنان ایرانی بازی دوتا2 شده است. قطعاً پینگ پایین  به گیمرها کمک می‌کند تا از انجام بازی لذت ببرند. شرکت Value، پینگ پایین تر از 50 میلی ثانیه را مناسب‌ترین پینگ برای بازی دوتا2  اعلام کرده است.  هر چه پینگ بازی بیشتر باشد، بازیکنان با لگ بیشتر مواجه خواهند شد. این مشکل برای تمام بازی‌های آنلاین وجود دارد.

همانطور که پینگ بالا در بازی‌های آنلاین مشکل ساز است قطعاً راهی نیز برای نجات از این وضعیت وجود دارد. در صورتیکه از علاقمندان به این بازی‌ها هستید، توصیه می‌شود جهت اطلاع از روش کاهش پینگ وارزون به مقاله سرویس کاهش پینگ وارزون، برای رفع مشکل پینگ بالای بازی wow به مقاله سرویس کاهش پینگ wow، برای انجام بازی فورتنایت با سرعت بالا به مقاله سرویس کاهش پینگ فورتنایت و برای بازی فیفا به مقاله سرویس کاهش پینگ فیفا مراجعه کرده  و اطلاعات جامع و کاملی دریافت نمایید.

برای اینکه بتوان پینگ خود را پایین آورد راه‌های مختلفی وجود دارد؛ از انجام روش‌هایی همچون بستن برنامه‌های باز، بستن آپدیت خودکار ویندوز گرفته تا استفاده از سرویس‌های کاهش پینگ یا همان vps ها.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل به پاسخ پرسش بازی دوتا2 چیست؟ پرداختیم و آموزش نصب و راه‌اندازی DOTA2  را به طور کامل توضیح دادیم. حال با اطلاعات کامل می‌توانید راحت‌تر این بازی جذاب را انجام دهید و حتی در مسابقات لیگ این بازی که در ایران نیز برگزار می‌شود شرکت کنید. چه بسا برنده این لیگ خود شما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *