بازی ولورانت چیست؟ آموزش صفر تا صد بازی VALORANT

بازی ولورانت چیست؟

عاشقان بازی‌های ویدئویی این مقاله مخصوص شماست! قرار است در این مقاله پاسخ پرسش بازی ولورانت چیست؟ را  طور کامل بررسی کنیم. یک بازی چند نفره و  رایگان تیراندازی اول شخص که  بسیار تاکتیکی نیز می‌باشد. مثل همیشه در این مقاله علاوه بر آموزش صفرتا صد بازی VALORANT قطعاً بهترین راهکار برای کاهش پینگ این بازی را نیز ارائه خواهیم کرد؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بازی ولورانت چیست؟

نکات مهم بازی ولورانت چیست؟

ولورانت VALORANT توسط ریوت گیمز برای سیستم عامل ویندوز ساخته و عرضه شده است. این بازی که در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده در سال 2019 با اسم رمز PROJECT A معرفی شد. نسخه CLOSE BETA آن در سال 2020 منتشر و در نهایت در ماه ژوئن 2020 به طور کامل به بازار عرضه شد. بازی ولورانت که در سبک بازی شوتر اول شخص و مدرن است، توانسته هوش از سر گیمرهای بازی‌های آنلاین دنیا ببرد! در این بازی دو تیم پنج نفره قرار است رو در روی یکدیگر صف آرایی کنند و تا پای جان با هم به مبارزه بپردازند.

افرادی که تجهیزات و اسکین‌های خارق‌العاده ای دارند مثل یک قهرمان خفن در میدان جنگ طوفان به پا می‌کنند. درمیان این جنگ و مبارزه ولورانت پوینت (واحد پول خرید داخل برنامه‌ای) این امکان را برای گیمرها فراهم می‌آورد تا بتوانند بدون دردسر و فقط با یک کلیک ابزارها و آیتم‌های خاص خود را به دست آورند.

منحصر به فرد بودن و داشتن کاراکترهایی که بتوان سبک بازی‌ آن‌ها را به سبک مورد علاقه خود در آورد، عشق بزرگ گیمرها در بازی‌هایی مثل ولوررانت است. درچنین شاهکارهایی بهترین راه شخصیت‌سازی ، استفاده از اکسسوری‌های مختلف، تجهیزات جانبی جذاب و لباس‌های متنوع است.

اگر شما جزو آن دسته از گیمرهای شجاع بازی ولورانت هستید و دوست دارید یک بازیکن افسانه‌ای باشید؛ توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

معرفی گیم پلی بازی ولورانت

گیم پلی بازی ولورانت چیست؟

شیوه بازی ولورانت چیست؟ گیم پلی این بازی یک ترکیب دقیق از ساختار نقشه و گان پلی بازی Counter- Strike و شخصیت‌های بازی Overwatch است. به عبارت دقیق‌تر محیط نقشه، مکانیک حرکت و تیراندازی شبیه بازی Over – strike است. از طرف دیگر شخصیت‌ها و هیروهای بازی با قابلیت‌های منحصر به فردی که دارند شبیه چیزی است که در بازی Overwatch دیده‌ایم.

مسابقه با دو تیم پنج نفره شروع می‌شود که باید در 24 راند یا نوبت رودرروی یکدیگر قرار گیرند. سناریو خنثی سازی بمب مانند همان سناریوهای موجود در بازی Counter- Strike است. در بعضی نقشه‌ها دو محل برای بمب‌گذاری و در برخی نقاط سه محل برای بمب‌گذاری مشخص شده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در بازی ولورانت بر خلاف بازی Overwath نمی‌توان شخصیت خود را در هر دور تغییر داد.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی ولورانت

باید دانست که بازی ولورانت تنها برای رایانه‌های شخصی و سیستم عامل ویندوز عرضه شده است و یک بازی کاملاً رایگان است. این بازی نیاز به سخت‌افزار خیلی به‌روز و خاص برای اجرا ندارد و روی اکثر سیستم‌های کامپیوتری به راحتی اجرا می‌شود. پس بهتر است بدانیم سیستم مورد نیاز بازی ولورانت چیست؟

سیستم مورد نیاز با نرخ فریم 30

  • RAM; 4 GB
  • پردازنده Intel Core2 Due E8400
  • گرافیک intel HD 3000

اما اگر بخواهید بازی را با نرخ فریم 60 ببینید کمی سیستم بالاتری نیاز داریم.

  • RAM: 4 GB
  • پردازنده Intel ie3-4150
  • گرافیک Geforce GT 730

در نهایت اگر تمایل به بازی با نرخ فریم 144 یا بیشتر دارید سیستم پیشنهادی به قرار زیر است:

  • RAM:4 GB
  • پردازنده Intel Core i5- 4460 3.2GHz
  • گرافیک GTX 1050Ti

روش کار در بازی ولورانت

روش انجام بازی ولورانت چیست؟

در این قسمت به آموزش صفر تا صد بازی VALORANT می‌پردازیم. مدت زمان لازم برای کشتن دشمنان در این بازی زمان کوتاهی است، پس در هدف گیری و جنگیدن بایستی دقت زیادی انجام شود. در شروع هر ست، شما زمان کوتاهی جهت خریدن ابزار مورد نظر و اسلحه دارید (مدیریت زمان را فراموش نکنید). انواع مختلفی از چاقوها، شات‌گان‌ها ، اسلحه‌های دستی و تک تیرها در بازی وجود دارد که شما می‌توانید با خرید آن‌ها خود را مجهز نمایید.

روند بازی ولورانت بسیار سریع است و کوچکترین تصمیمات شما در نتیجه بازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بمب موجود در بازی، اسپایک نام دارد و نقشه در HUD بازی موجود است که نشان دهنده موقعیت بازیکنان است.

نقش کار تیمی در بازی ولورانت

کار تیمی در بازی ولورانت حرف اول را می‌زند، هر چقدر هم که بازیکن حرفه‌ای باشید و در هدف‌گیری و قابلیت‌های فردی خوب عمل کنید، تا زمانی که با تیم‌تان ارتباط خوبی نداشته باشید پیروز این بازی نخواهید بود. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو در این بازی بدرخشید بایستی نقشه بازی را خوب بشناسید.

اگر در شناخت نقشه بازی مشکل داشته باشید، هنگامی‌که یکی از هم‌تیمی ‌هایتان نیاز به کمک داشته باشد شما مجبورید چند لحظه فقط به دنبال مکان مورد نظر در نقشه بگردید. در این بازی صدا نقش به‌سزایی در پیروزی یا عدم پیروزی شما دارد. پس اگر نمی‌خواهید دشمن با شنیدن صدای پایتان به راحتی بتواند حفتتان کند کمترین سروصدا را ایجاد نمایید. به جایی دویدن قدم بزنید!

برخلاف بازی‌هایی مانند Call oF Duty  و یا فورتنایت قرار نیست اینجا با ایستادن در جای خود(حتی برای چند لحظه) بمیرید. در ولورانت حرکت کردن باعث پایین آمدن دقت و سرعت شلیک می‌شود. پس هنگام شلیک کردن حرکت نکنید، تا شانس برخورد گلوله به هدف را افزایش دهید.

استراتژی خرج کردن پول

همانطور که بیان شد در این بازی از همان ابتدا می‌توان آیتم‌های دلخواهی را با واحد پول ولورانت پوینت خرید و از آن استفاده نمود. اما حواستان باشد که پول خود را حساب شده خرج کنید. برای خرج کردن پول در ولورانت استراتژی‌های متفاوتی وجود دارد. گاهی اوقات باید یک راند بازی را ذخیره کرد بدون خرج کردن هیچ پولی تا برای راند بعد پول داشته باشید.

گاهی اوقات وضع تیم حریف آنقدر خراب است که می‌توانید با یک خرید جزئی هم از پس حریف برآیید. اینجاست که استراتژی Force Buy به کارتان می‌آید و باید تمام پول اندکتان را خرج کنید تا قدرت آتش پیدا کنید. بعضی وقت‌ها هم پیش می‌آید که یکی از هم‌تیمی‌هایتان پول بیشتری دارند، اینجا بهتر است سه نفر دیگر پول خود را پس‌انداز کنند.

به این نکته دقت کنید که پول بیشتر برای خرج کردن، شانس برد در راند را افزایش می‌دهد. پس در هر راند سعی در انتخاب بهترین استراتژی برای خرج کردن پول خود را داشته باشید. مثلاًدر جایی که هم‌تیمی‌هایتان پولی برای خرج کردن ندارند فایده‌ای ندارد شما بهترین اسلحه را بخرید.

اگر در چنین مخمصه‌ای گیر کردید، سعی کنید اسلحه‌های سبک بخرید و آن‌را بین هم‌تیمی‌هایتان پخش کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. خبر خوب اینکه اگر در راند زنده بمانید، اسلحه و تمام تجهیزاتتان به راند بعدی منتقل می‌شود.

پینگ در بازی ولورانت

روش کاهش پینگ بازی ولورانت چیست؟

طبق خبر سایت رسمی Riot، سرورهای بازی ولورانت دارای 128 تیک‌ریت هستند و مرکز داده‌های آن در سراسر دنیا توزیع شده است تا بتواند کمترین پینگ ممکن را برای اکثر بازیکنان ارائه دهند. حتی با وجود این خبر جذاب، همچنان ممکن است گیمرهای ایرانی با مشکل پینگ بالا روبه‌رو شوند. بنابراین بهتر است بدانیم بهترین روش کاهش پینگ بازی ولورانت چیست؟

در تمام بازی‌های تیراندازی و شوتر چه به صورت تک نفره یا تیمی کاهش پینگ دغدغه بزرگ گیمرها مخصوصاً در ایران است. با وجود تفاوت‌هایی که بازی ولورانت با بازی‌هایی مثل فورتنایت، وارزون و … دارد. اما این بازی‌ها را در روش کاهش پینگ به هم شبیه دانست.

در مقاله سرویس کاهش پینگ فورتنایت و سرویس کاهش پینگ وارزون نکاتی در مورد روش‌های کاهش پینگ بیان شد.  سه روش عمده کاهش پینگ که عبارت بودند از: تغییر DNS که در مقاله سرویس کاهش پینگ فیفا در مورد آن به تفضیل صحبت شده است و مزایا و معایب آن شرح داده شده است. استفاده از VPN ها به عنوان روش کاهش پینگ که معایب و دلایل عدم استفاده از آن نیز در مقاله سرویس کاهش پینگ پابجی بیان شده است.

و در نهایت بهترین روش کاهش پینگ که همان سرورهای مجازی کاهش پینگ یا VPS ها بودند، به تفصیل در مقاله سرویس کاهش پینگ WOW  شرح داده شده است و در مورد ولورانت نیز کاملاً صدق می‌کند.

سخن آخر

در این مطلب سعی شد با جزئیات به این سوال پاسخ دهیم که بازی ولورانت چیست؟ به تفاوت‌های این بازی با بازی های فورتنایت و کال آف دیوتی اشاره شد. آموزش کامل بازی را ارئه دادیم و بیان کردیم با توجه به راهکارهای شرکت سازنده برای کاهش پینگ، بازهم پینگ بازی در ایران چندان مطلوب نیست. بنابراین توصیه ما به شما برای انجام یک بازی جذاب استفاده از VPS ها برای کاهش پینگ، کاهش لگ، افزایش سرعت و حفظ امنیت کاربری شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *