بازی فیفا چیست؟ همه چیز درباره بازی FIFA

بازی فیفا چیست؟

قابل توجه عاشقان بازی فوتبال، بازی FIFA با گرافیک بسیار بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد از دسته بازی‌های آنلاینی است که ذهن شما را به شدت به خود مشغول خواهد کرد. این بازی توانسته است محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران پیدا کند اما باید دانست این بازی همیشه اینقدر جذاب نبوده است! بیایید ببینیم بازی فیفا چیست؟

انجام بازی فیفا نیز مانند هر بازی محبوب دیگری در دنیا، به‌صورت آنلاین با لذت بیشتری همراه است. بازی کردن بادوستان و بازیکنانی از سراسر دنیا، جذابیت این بازی فوتبال را چند برابر خواهد کرد. در این مقاله به سوال بازی فیفا چیست؟ پاسخ داده خواهد شد. در مورد این بازی جذاب تاریخچه آن و روش‌های افزایش سرعت بازی و کاهش پینگ آن صحبت می‌کنیم.

معرفی بازی فیفا

تاریخچه بازی فیفا چیست؟

گیم پلی فیفا FIFA ، که به نام‌های فیفا فوتبال و فیفا ساکر نیز شناخته می‌شود، شبیه‌ساز قوتبال واقعی است که از سال 1993 شرکت الکترونیک آرتز آن را به‌ صورت سالانه منتشر می‌کند. همانگونه که در مقدمه نیز ذکر شد، بازی فیفا همواره اینقدر جذاب و زیبا نبوده است. اولین نسخه این بازی در سال 1993 و با عنوان International soccer FIFA به بازار عرضه شد.

شاید جالب باشد بدانید اولین نسخه این بازی گرفیکی 16 بیتی داشت! و کاربر فقط با تیم‌های ملی می‌توانست بازی کند. در این نسخه از بازی هیچ بازیکنی نام واقعی نداشت. در طول مسابقه هر بازیکنی که به دروازه‌بان می‌رسید شانس گلزنی داشت و این قضیه اصلاً جذاب نبود.

اما در نسخه آخر این بازی با نام فیفا 23، شرکت آرتز توانست با افزودن بیش از 600 انیمشن جدید و باکیفیت، تحولی جذاب در فضای بازی ایجاد کند. تغییراتی در فیزیک برخورد توپ به دست و پای بازیکنان، توپ‌گیری، شوت‌زنی، سیستم دربیل، تکل‌ها و به‌طور کلی واکنش بازیکنان را بسیار واقعی شبیه‌سازی نماید. زمین بازی و محیط استادیوم نیز در این نسخه بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

بد نیست در اینجا به‌ طور خلاصه تاریخچه‌ای از اولین نسخه بازی فیفا تا نسخه فیفا 23 معرفی کنیم. ببینیم چه روش‌هایی جهت افزایش سرعت بازی و کاهش پینگ و لگ بازی  وجود دارد. باید بدانیم راه کاهش پینگ بازی فیفا چیست؟ و چطور می‌توان بازی با چنین گرافیک بالایی را بدون افت سرعت انجام داد.

نگاهی گذرا به تاریخچه بازی فیفا

فیفا 93-94

نسخه اول بازی فیفا چیست؟

در بالا عنوان شد که این نسخه اولین نسخه منتشر شده از بازی فوتبال فیفا بود و با گرافیک 16 بیتی چندان بازی جذابی برای بازیکنان نبود.

فیفا 95

در این نسخه که تقریباً شبیه نسخه اول بازی FIFA بود، برای اولین بار تیم‌های باشگاهی را در 8 لیگ جهانی نشان می‌داد.  این لیگ شامل کشورهای: برزیل، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، هلند، انگلیس و فرانسه بودند.

فیفا 96

نسخه 96 اولین نسخه این بازی بود که گرافیک سه بعدی داشت. نام و موقعیت واقعی بازیکنان نیز برای اولین در این نسخه بازی، لایسنس شد. در نسخه‌های بعدی این بازی نیز مانند دو نسخه اول تغییرات جالب و جذابی ایجاد شد. جهت جلوگیری از اضافه‌گویی تنها به نکات خیلی خاص، اشاره خواهد شد.اضافه شدن تعداد تیم‌ها به بازی، اضافه شدن لیگ‌ها، امکان بالا رفتن تیم از سطح پایین به سطح بالاتر، افزایش قدرت شوت بازیکنان، افزایش استادیوم‌های بازی، در نسخه‌های بعدی اتفاق افتاد.

حتی اضافه شدن تیم بانوان در این بازی که در نسخه 2016 اتفاق افتاد و یا اضافه شدن فوتبال خیابانی به فیفا20، حتی شیوع بیماری کوئید هم نتوانست جلوی انتشار نسخه 21 این بازی را بگیرد و این نسخه هم به بازار ارائه شد.

آخرین نسخه بازی فیفا چیست؟

فیفا 2023

آخرین نسخه بازی فیفا چیست؟

نسخه 2023 که ادامه آپدیت‌ها و تغییرات نسخه‌های قبلی خود را داشته است؛ چندان اتفاق و تحول عظیمی نسبت به نسخه‌های قبلی خود ندارد. بلکه باید گفت کمی سرعت این بازی نسبت به نسخه قبلی پایین‌تر آمده است! البته این موضوع خبر چندان بدی نیست چون در این حالت تمرکز بازیکنان روی بازی بیشتر شده است.

ریتم کلی بازی باعث شده فیفا 23  شباهت خیلی بیشتری به فوتبال واقعی داشته باشد و همچنین هیجان کافی برای یک بازی ویدئویی را نیز دارد. بنابراین می‌توان گفت در نسخه نهایی فیفا، شاهد وضعیت خوب و مناسبی هستیم.

کاهش پینگ بازی فیفا

روش کاهش پینگ بازی فیفا چیست؟       

پینگ واحد اندازه گیری مدت زمان تاخیر بین دستگاه و سرور است که نشان می‌دهد ارسال هر بسته از سیستم شما تا سرور و دریافت پاسخ از سرور  چقدر زمان می‌برد. اگر این مدت زمان زیاد باشد باعث کند شدن و یا عدم نمایش اطلاعات برای شما خواهد بود. همانطور که در مقالات مختلف سایت همچون مقالات، کاهش پینگ فورتنایت، کاهش پینگ پابجی و کاهش پینگ وارزون اشاره شد، پایین بودن پینگ بازی‌های آنلاین، باعث روان بودن بازی و سرعت بالای نت خواهد بود.

فرقی نمی‌کند بازی مورد نظر از نوع بازی‌های جنگی اکشن و پر زد و خورد مثل وارزون باشد یا بازی سرعتی مثل فیفا، این کاهش پینگ دقیقاً خواسته کاربران و بازیکنان، بازی‌های آنلاین است. جهت کاهش پینگ فیفا ابتدا به برخی از دلایل بالا بودن پینگ در بازی فیفا می‌پردازیم:

اینترنت ضعیف

از دلایل رایج بالا بودن پینگ در ایران، سرعت بسیار پایین اینترنت در کشور است که این عامل باعث بالا بردن زمان سرعت ارتباط کاربر و سرور بازی می‌شود.

گرافیک بالا در بازی فیفا

گرافیک بالای این بازی و یا تنظیماتی که بازیکن خود برای گرافیک بالا روی سیستمش اعمال می‌کند باعث کاهش سرعت بازی و افزایش پینگ بازی خواهد شد. پس بهتر است در این بازی گرافیک را روی پیش فرض خود بازی تنظیم کنید.

برنامه‌های در حال دانلود دلیل مرگ سرعت اینترنت

برنامه‌های در حال دانلود و یا انجام به‌روزرسانی‌ها در حین بازی‌های آنلاینی چون فیفا باعث کاهش قابل توجه سرعت نت خواهد شد. این اتفاق پینگ شما را به قدری بالا می‌برد که اصلاً قادر به انجام بازی نخواهید بود!

آپدیت نبودن دستگاه‌ها

آپدیت و به‌روز نبودن دستگاه‌هایی مانند مودم، روتر و یا سیستم عامل شما از عوامل مهم بالا بودن پینگ و لگ در بازی فیفا خواهد بود. سعی کنید همواره قبل از بازی از آپدیت بودن سیستم خود اطمینان حاصل نمایید.

راهکارهای کاهش پینگ در بازی فیفا چیست؟

راهکارهای کاهش پینگ بازی فیفا چیست؟

راهکارهایی همچون تغییر DNS و یا ارتباطات سیمی در مقالات مربوط به کاهش پینگ WOW به‌ طور کامل توضیح داده شد. جهت یادآوری می‌توانید از این مقاله استفاده کنید. اما مهمترین راهکار برای کاهش پینگ بازی فیفا استفاده از سرورهای کاهش پینگ می‌باشد که در ادامه در مورد طرز کار آن و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

استفاده از سرویس کاهش پینگ در بازی فیفا

سرویس کاهش پینگ یا همان سرورهای مجازی، نتایج فوق‌العاده‌ای در بالا بردن سرعت اینترنت و کاهش پینگ بازی خواهند داشت. این سرویس‌ها که به VPS معروف هستند، می‌توانند با تغییر آی پی سیستم شما به یک آی پی ثابت دیگر؛ در سروری نزدیک سرور بازی، سرعت بازی شما را چندین برابر کنند.  این افزایش سرعت به‌ طور طبیعی کاهش پینگ را در بازی به دنبال خواهد داشت.

شما با خرید VPS خطر فیلتر شدن و مسدود شدن اکانت خود را نیز از بین خواهید برد. علاوه برآن نگرانی از بابت امنیت سیستم و اطلاعات خود نیز نخواهید داشت.  سرورهای VPS در سراسر جهان پراکنده‌اند و با مسدود شدن هر سرور موظف به ارائه سرور دیگری به شما با همان آی پی قبلی خواهند بود.

سخن آخر

تا اینجا متوجه شدیم بازی فیفا چیست؟ و دیدیم افزایش سرعت اینترنت و کاهش پینگ بازی فیفا، چگونه باعث می‌شود، تجربه لذت بخشی از یک فوتبال در فضایی بسیار واقعی و طبیعی داشته باشیم. با معرفی سرویس کاهش پینگ، بهترین و امن‌ترین شیوه جهت پایین آوردن پینگ و لگ بازی به شما ارائه شد.امید است با اطلاعات ارائه شده در این مقاله و با خرید سرویس کاهش پینگ، بتوانید از بازی فیفا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *