نکات مهم درباره آی پی ثابت که باید پیش از خرید به آن ها توجه داشته باشید

استفاده از آی پی ثابت و VPS یکی از عناوینی است که امروزه توجه بسیاری از افراد مختلف را به خود جلب کرده است. دور زدن تحریم‌های مختلف و اهدای یک هویت مجاز به کاربران از بزرگ‌ترین مزایای آی پی ثابت است که همین المان‌ها توانست تغییر بزرگی در صنعت ترید، گیم و… ایرانیان ایجاد کند. برای بررسی نکات مهم درباره آی پی ثابت توصیه می‌شود ابتدا مروری بر ماهیت و نحوه کار آی پی ثابت داشته باشید. آی‌پی ثابت شناسه‌ای است که هر سیستمی به اینترنت متصل شود یک آدرس به آن اختصاص داده می‌شود.

این آدرس به این دلیل بوجود آمده است تا بتوانند از طریق آن به سیستم‌های مربوطه دسترسی پیدا کنند و به مبادله کردن اطلاعات بپردازند. بیشترین استفاده از این آی‌پی در زمانی است که شما نیاز داشته باشید به فعالیت‌های خود در اینترنت بدون تغییر کردن آی‌پی خود ادامه دهید که در ادامه این مقاله به نکات مهم درباره آی پی ثابت می‌پردازیم.

آی پی چیست؟

آی پی چیست؟

همانطور که در مقاله مقایسه آی پی ثابت و آی پی پویا مطالعه کردید، آی پی‌ها به دو دسته ثابت(Static) و پویا(Dynamic) تقسیم می‌شوند؛ اما هدف هر دوی آن‌ها در واقع معرفی دستگاه شما در شبکه‌های جهانی است. همچنین بهتر است بدانید که هر کشور نیز دارای IP مخصوص به خود می‌باشد. به عنوان مثال آدرس شما در اینترنت به این منظور است که در کشور ایران هستید و به شبکه جهانی اینترنت متصل شده‌اید.

در چند سال اخیر استفاده از آی‌پی ثابت رشد زیادی داشته است و بیشتر افرادی که در حال کسب کار هستند و همچنین کسب کار‌هایی که نیرو‌های آن از محل کار دور هستند ترجیح می‌دهند از این آی‌پی ثابت برای کسب کار خود استفاده کنند. یکی از دلایل رایج استفاده از این نوع آی‌پی‌ها دور زدن تحریم‌ها است که دیگر بدون فیلتر بدون سایت‌ها می‌توانید به فعالیت‌های مختلف خود بپردازید و همچنین امنیت وب سایت‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ وارزون

آی پی ثابت چیست؟ بررسی نکات مهم درباره آی پی ثابت

نکات مهم درباره آی پی ثابت

اگر با هر بار اتصال و همچنین اشتراک اینترنتی، شما باز با یک آی‌پی مشخصی به شبکه متصل شدید، شما از آی‌پی ثابت برخوردار هستید. برای این کار با پرداخت مبلغی به ارائه دهنده سرویس اینترنت آی‌پی ثابت به شما تعلق می‌گیرد که به آن خرید یا اجاره آی‌پی استاتیک می‌گویند. همچنین بهتر است بدانید بیشتر کسب و کار‌ها به دلیل اینکه به دنبال راه‌اندازی سرویس‌های غیر خانگی هستند ترجیح می‌دهند که از آی‌پی ثابت استفاده ببرند. این موضوع برای کسانی که در خانه مشغول به فعالیت هستند تفاوت چندانی ندارد که از آی‌پی ثابت استفاده کنند یا از آی‌پی پویا؛ دلیل آن این است که با تغییر آی‌پی تاثیری بر روی کیفیت و سرعت مرورگر وب شما قرار نمی‌گیرد.

مزایای استفاده از آی پی ثایت چیست؟

مزایای استفاده از آی پی ثایت چیست

  • با استفاده از آی‌پی ثابت سرعت مرورگر شما افزایش می‌یابد
  • سرور هاستیگ بسیار آسان
  • دسترسی به آن از راه دور بسیار آسان است
  • با استفاده از آی‌پی ثابت معمولاً زمان قطع بودن شما بسیار پایین است
  • همچنین برای خدمات جغرافیایی مکان شما را ارزیابی می‌کند
  • یکی از راه‌های مطمئن برای فعالیت در صرافی بایننس داشتن یک آی‌‌پی ثابت می‌باشد
  • دارای ارتباط راحت و مطمئن
  • فایل‌ها با سرعت بیشتر و راحت‌تر انتقال می‌یابد

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ پابجی

نکات مهم درباره آی پی ثابت

نکات مهم درباره آی پی ثابت

یکی دیگر از نکات مهم درباره آی پی ثابت که باید به آن دقت کرد حساسیت زیاد آن است که قبل از خرید آن بایستی بسیار دقت کنید و همچنین بهتر است از کیفیت آن مطمئن شوید. به این دلیل که شما با اشتباه کردن در این زمینه باعث اتلاف وقت و خسارت مالی خواهید شد. در ادامه برای شما دو نکته برای دسترسی پیدا کردن به آی‌پی ثابت را شرح می‌دهیم.

  1. می‌توانید از ارائه دهنده‌ی اینترنت خود بخواهید برایتان یک آی‌پی ثابت در نظر بگیرد که با این کار دیگر برای انتخاب کردن کشور راهی در پیش روی شما نیست و طبیعتاً از آی‌پی همان کشوری استفاده خواهید کرد که در همان کشور قرار دارید. البته این گزینه بیشتر برای کسانی مناسب است که قصد بر این دارند که از سرویس‌های نظارت بر دوربین‌های مدار بسته یا ویپ را در محل زندگی خود یا در محل کار خود راه‌اندازی کنند.
  2. می‌توانید با اجاره کردن یک سرور ویندوز در کشور دیگر از طریق پروتکل RDP بتوانید به آن سرور وصل شوید و پس از آن به وسیله‌ی آی‌پی آن سرور به شبکه جهانی متصل شوید.

آی پی در کجا اهمیت دارد؟

بهتر است این سوال را از خود بپرسید که برای کار شما کدام IP مناسب‌تر است و همچنین بهتر است موقعیت مکانی شما در کجا ثبت شود. اهمیت آی‌پی ثابت بیشتر مورد استقبال کسانی قرار می‌گیرد که بیشتر در حال فعالیت در بازار‌های مالی و همچنین در حال ترید هستند؛ به این دلیل که در بازار‌های مالی قوانین هر کشور فرق می‌کند و از این رو آی‌پی هر کشور افراد را مجبور به رعایت کردن قوانین آن کشور می‌کند که یکی از نکات مهم درباره آی پی ثابت است که باید قبل از خرید کردن به آن توجه کرد.

همچنین بهتر است به این نکات مهم درباره آی پی ثابت قبل از خرید دقت کرد:

  • از نشانی‌های ۰ تا ۲۵۵ استفاده نکنید به دلیل اینکه معمولا برای پروتکل‌های شبکه روزو هستند
  • به هیچ عنوان نشانی را روی عدد اول یا همان ۱۰٫۰٫۰٫۱ تخصیص نکنید، زیرا این نشانی برای خود روتر اختصاص داده شده است
  • استخر شما اگر در بازه ۱۰٫۰٫۰٫۰ تا ۱۰٫۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵ قرار دارد به هیچ عنوان نشانی را خارج از استخر کلی به آی‌پی اختصاص ندهید
  • نیازی ندارد که آی‌پی‌های اختصاصی شما خارج از بازه ۱۰٫۰٫۰٫۲ تا ۱۰٫۰٫۰٫۲۵۴ باشد

بیشتر بخوانید: چرا بازیکنان باید از آی پی ثابت استفاده کنند

سخن آخر

در این مقاله نکات مهم درباره آی پی ثابت را ارائه کردیم و گفتیم که آی‌پی آدرس اینترنتی شما محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر در ایران هستید در دنیای وب نیز یک ایرانی شناخته می‌شوید که در حال فعالیت در شبکه‌های اینترنت هستید. درباره‌ی آی‌پی ثابت گفتیم که آی‌پی شما تغییر نمی‌کند و همیشه ثابت است و برای تریدر‌‌ها اهمیت آی‌پی ثابت بیشتر است. به این دلیل که قوانین هر کشور فرق دارد و بهتر است که آی‌پی ثابت شما مطابق با قوانین آن کشور باشد. از این نوع آی‌پی بیشتر در صورتی استفاده می‌شود که با هر بار قطع و وصل شدن، آی‌پی شما تغییر نکند. یکی از نکاتی که باید به آن قیل از خرید آی‌پی ثابت دقت کرد حساسیت بالای این نوع آی‌پی‌ها است که بهتر است قبل از خرید کردن به کیفیت و صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *