معرفی بازی free fire / همه چیز درباره بازی فری فایر

معرفی بازی free fire

سازمانی ترسناک و مخوف شما و چندین بازیکن دیگر را می‌دزد و به یک جزیره ناشناخته و دورافتاده می‌فرستد؛ تنها یک بازیکن امکان خروج از این جزیره را دارد. بنابراین بازیکنان باید به جان یکدیگر افتاده، تا فقط یک نفر زنده بماند. این داستان جذاب، داستان بازی فری فایر است. در این مقاله به معرفی بازی free fire  می‌پردازیم.  یک بازی جذاب در سبک بتل رویال محبوب که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. کل داستان روایت‌گر درگیری 50 بازیکن گیر افتاده در این جزیره دور دست است.که به بازی فری فایر معروف است.

اگر با سبک بازی‌های بتل رویال مثل بازی وارزون یا فورتنایت آشنایی داشته باشید می‌توانید حدس بزنید چه بازی جذابی در انتظار شماست. free fire نیز مانند تمام بازی‌های بتل رویال در سبک بقا ساخته شده است پس برای پیروزی در بازیو زنده ماندن در آن بایستی با گیم پلی بازی آشنا باشید. در این مقاله علاوه بر معرفی بازی free fire، گیم پلی آن را بررسی می‌کنیم و روش‌های افزایش سرعت و کاهش پینگ آن را نیز توضیح می‌دهیم.

معرفی بازی free fire

معرفی بازی free fire

معرفی بازی free fire (بازی Garena free fire) نشان می‌دهد که فری فایر یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین بازی‌های آنلاین موبایلی است. این بازی توسط استودیوی studio dots منتشر شده است. در حال حاضر فری فایر میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد. در نسخه قدیمی بازی، تعداد بازیکنان 30 نفر بودند که در نسخه جدیدتر به 50 نفر افزایش پیدا کردند. سبک بازی free fire  از نوع اکشن و بتل رویال است. فری فایر برای هر دو سیستم عامل موبایلی، اندروید و آیفون طراحی شده است. حجم پایینی (حدود 487 مگابایت) دارد و به صورت رایگان قابل دستیابی است.

با معرفی بازی free fire باید به این نکته اشاره کرد که، فری فایر مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین رایگان دارای امکان خرید درون برنامه‌ای است، این موضوع علاوه بر افزایش توانایی کاراکترهای بازی، می‌تواند منبع درآمدی نیز برای بازیکنان باشد. در طول بازی در هر مکان می‌توانید آیتم‌های مختلف را برای خود جمع آوری کنید و توانایی خود را برای مقابله با دشمن ارتقاء دهید. سلاح‌هایی که دارید و آیتم‌هایی که جمع آوری ‌می‌کنید همه در یک کوله پشتی و همیشه همراه شما هستند.

این سلاح‌ها و تجهیزات را در هر زمان و مکانی می‌توانید استفاده کنید. اگر در ابتدای بازی که هنوز با روال بازی آشنایی ندارید جان خود را از دست دادید نگران نباشید. در آیتم‌هایی که برای خود جمع‌آوری می‌کنید قارچ‌هایی نیز وجود دارند که شما با جمع کردن آن‌ها دیگر نگران از دست دادن جان خود نخواهید بود.

گیم پلی بازی free fire

گیم پلی و معرفی بازی free fire

در معرفی بازی free fire متوجه شدید که سیستم گیم پلی بازی بسیار آشنا و ساده است. اگر علاقمند به بازی‌های سبک بتل رویال هستید انجام این بازی برای شما آسان خواهد بود. قرار است در این بازی بتل رویال 50 نفره تنها در مدت زمان 10 دقیقه، با از بین بردن دشمنان و زنده ماندن تا انتها، برنده بازی باشید. بازیکنان پس از سقوط از هواپیما، باید با رفتن به سمت نقطه امن، سلاح و تجهیزات مختلف زنده ماندن خود را جمع آوری کنند.

اسلحه‌ها در این بازی تنوع بسیار خوبی دارند و انواع اسلحه از snipe تا machine Gun برای جمع‌آوری توسط بازیکنان وجود دارد. نکته مهم دیگر در گیم پلی این بازی، کوچک شدن مدام منطقه امن در جزیره است. بازیکنان باید تمام مدت در این منطقه امن باشند. در غیر این صورت با از دست دادن نوار سلامتی خود، کم کم از دور بازی خارج خواهند شد.

حالت Squard بازی، حالت 4 نفره است که بازیکنان می‌توانند به صورت چت صوتی با هم ارتباط برقرار کنند و به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند در بازی به پیروزی برسند.

گرافیک بازی free fire

معرفی بازی free fire و گرافیک آن

از لحاظ گرافیکی بازی فری فایر نسبت به حجم پایین آن، در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد. بافت و محیط نقشه بازی به خوبی طراحی و پیاده‌سازی شده است. کاراکترهای تحت کنترل بازیکنان نیز در کلاس‌های مختلفی قرار دارند که هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ گیم پلی، دارای تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر هستند. کیفیت بازی به صورت HD است و تمام جزئیات قابل نمایش است.

کنترل‌های بازی فری فایر نیز به خوبی برای صفحه نمایش‌های لمسی بهینه سازی شده است. بازیکنان به خوبی می‌توانند با حفظ دید خود به میدان نبرد، به کنترل کاراکتر خود بپردازند. همانند تمام بازی‌های سبک  بتل رویال که صداگذاری در آن‌ها بسیار اهمیت دارد، در این بازی نیز صداگذاری، بسیار دقیق و حساس است تا بتوان از نزدیک شدن دشمنان باخبر شد و به موقع خود را نجات داد.

ویژگی‌های بازی محبوب free fire

ویژگی ها , معرفی بازی free fire

حال که به طور مختصر به معرفی بازی free fire پرداختیم بد نیست بدانید: این بازی در گوگل پلی امتیاز 4/4  از 5 را دریافت کرده است. این امتیاز در حیطه خودش امتیاز بسیار قابل قبولی است. در ادامه به برخی ویژگی‌های مهم فری فایر اشاره می‌کنیم.

  • Open world game بزرگ و آزاد بودن فضای بازی: مانند بازی پابجی در فری فایر نیز می‌توان آزادانه به هر سمتی رفت و هر کاری انجام داد.
  • تنوع نقشه‌ها و مکان‌ها
  • گرافیک بالا و نمایش جزئیات: همین گرافیک بالا باعث شده این بازی تبدیل به یک بازی محبوب و پرطرفدار شود.
  • ساخت و طراحی گیم پلی جذاب و اعتیاد آور
  • حجم پایین بازی

شباهت و تفاوت‌های فری فایر و پابجی

شهرت و محبوبیت بالای بازی پابجی موبایل باعث شده اکثر بازی سازان موبایلی بخواهند سهم کوچکی از این بازار بزرگ را از آن خود کنند. عناوینی مانند پابجی یا کال آف دیوتی موبایل در ارائه بتل رویال واقع‌گرایانه و فورتنایت و اپکس در زمینه بتل رویال فانتزی، موفق ظاهر شده‌اند. اما ارائه کانسپتی جدید و بکر به شدت سخت است. در این حین عناوینی مانند Disorder و Cyberb Gunt به خوبی از پس این قضیه برآمده‌اند. اما همچنان خیلی از بازی‌سازان توانایی خلق محصول جدید را ندارند و اینجاست که دست به کپی برداری می‌زنند.

تمام این مقدمه برای این بیان شد که بگوییم بازی فری فایر بازی نیست که از پابجی الهام گرفته باشد بلکه یک کپی محض از بازی پابجی است با تغییراتی بسیار جزئی. محتوای بازی  free fire بسیار کمتر از پابجی است. شاید بتوان گفت یکی از معدود تفاوت‌های فری فایر و پابجی، نحوه نمایش اسلحه‌ها و چیدمان کلیدهای بازی روی صفحه باشد. در فری فایر نیز مانند پابجی می‌توان دو سلاح اصلی و یک سلاح کوچک را همراه خود داشته باشید.

سیستم لوت بازی خودکار است و اینونتوری هوشمند شما، به سرعت آیتم‌های بهتری با آنچه از قبل داشتید جایگزین می‌کند. این مسئله در زمان به شدت صرفه‌جویی می‌کند و سرعت عکس‌العمل شما را نیز افزایش می‌دهد.

سرویس کاهش پینگ بازی free fire

کاهش پینگ در معرفی بازی free fire

همواره بازی‌های سبک بتل رویال به دلیل سرعت بالا و تعداد زیاد بازیکنان با مشکلاتی برای گیمرها مواجه است. در معرفی بازی free fire نیز متوجه شدید که این سبک بتل رویال 50 بازیکن را به طور همزمان درگیر می‌کند. همانطور که بیان شد با وجود شباهت فوق‌العاده زیاد این بازی با بازی پابجی ( کپی بازی پابجی) قطعاً مشکلات پینگ و لگ را در این بازی نیز مشاهده خواهیم نمود. همانطور که در مقاله سرویس کاهش پینگ  پابجی، راه‌های کاهش پینگ بررسی شد و بهترین روش به کاربر پیشنهاد شد. در مورد فری فایر نیز همچنان بهترین روش کاهش پینگ همان استفاده از سرورهای مجازی کاهش پینگ یا Vps ها هستند.

باز هم تاکید می‌کنیم استفاده از فیلترشکن‌ها برای کاهش پینگ و لگ بازی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا امنیت اطلاعلات شما را به خطر می‌اندازند.

سخن آخر

بهترین توصیف برای معرفی بازی free fire را می‌توان این گزینه عنوان کرد: نسخه خشک تر پابجی موبایل. هر چند تلاش فری فایر این بوده تا برای کاربرانش، تجربه‌ای حتی واقع‌گرایانه‌تر از پابجی ارائه دهد اما در این امر چندان موفق عمل نکرده است. شاید اگر در پیاده سازی گیم پلی دقت بیشتری می‌کرد می‌توانست با معرفی بازی free fire برگ برنده برای خود دست و پا کند. اما متاسفانه این اتفاق نیفتادهاست. در هر صورت باز هم اگر طرفدار بازی‌های بتل رویال هستید، با توجه به حجم کم بازی و گیم پلی آسان فری فایر، امتحان کردن آن خالی از لطف و لذت نخواهد بود.

با بهترین بازی‌های بتل رویال2022 آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *