رفع ارورها و مشکلات وارزون – آموزش بهینه سازی بازی Warzone

وارزون یک بازی آنلاین و رایگان در سبک بتل رویال(Battle Royale) است که در تاریخ 10 مارس 2020 برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های Playstation و Xbox One منتشر شد. این بازی جذاب در ابتدا بخش آنلاین و بتل رویال بازی Call Of Duty Modern Warfare بود که در سال 2019 طراحی شد؛ اما پس از بازخوردهای مثبت از سوی کاربران به یک بازی مستقل و رایگان تبدیل شد. وارزون همانند پابجی یکی از بازی‌های محبوب در زمینه شوتینگ و تیراندازی محسوب می‌شود که از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است. اما این بازی محبوب نیز همانند بسیاری از بازی‌های دیگر ارورها و مشکلاتی را به همراه داشت که مانع یک تجربه لذت بخش می‌شد. در ادامه این نوشتار قصد داریم برخی از رایج ترین و مهم ترین ارورها و مشکلات وارزون را با هم بررسی کنیم و آموزش بهینه سازی بازی Warzone را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

ارورها و مشکلات وارزون

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Warzone

Operating System: Windows 7 64-bit (SP1) or Windows 10 64-bit
Processor: Intel Core i3-4340 or AMD FX-6300
Video: NVIDIA GeForce GTX 670 / NVIDIA GeForce GTX 1650 or AMD Radeon HD 7950
DirectX 12.0 compatible system
Memory: 8 GB RAM
Storage: 175 GB available hard drive space
Internet: Broadband Internet connection

سیستم پیشنهادی بازی Warzone

Operating System: Windows 10 64-bit latest update
Processor: Intel Core i5-2500K or AMD Ryzen R5 1600X Processor
Video: NVIDIA GeForce GTX 970 / NVIDIA GeForce GTX 1660 or AMD Radeon R9 390 / AMD Radeon RX 580
DirectX 12.0 compatible system
Memory: 12 GB RAM
Storage: 175 GB available hard drive space
Internet: Broadband Internet connection

آموزش حل مشکل لگ و افت فریم بازی وارزون

رفع ارورها و مشکلات وارزون

یکی از ارورها و مشکلات وارزون که به دغدغه بسیاری از بازیکنان تبدیل شده است، لگ‌های پی در پی و افت فریم بازی است. در حال حاظر تنها موارد زیر برای حل این مشکل توصیه شده است:

  • نصب جدیدترین درایورهای کارت گرافیک
  • پایین آوردن تنظیمات گرافیکی بازی
  • غیرفعال کردن Vsync در تنظیمات بازی

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ warzone

‌آموزش رفع مشکل کرش شدن بازی وارزون

اکتیویژن(شرکت سازنده وارزون) پس از آگاهی از مشکل کرش زدن بازی، روش‌های زیر را برای رفع موقت مشکل توصیه کرده است:

  •  اطمینان از متناسب بودن سیستم و سخت افزارهای مورد نیاز
  • پایین آوردن تنظیمات گرافیکی در تنظیمات بازی
  • نصب جدیدترین درایورهای کارت گرافیک

آموزش حل مشکل لودینگ بازی Warzone

رفع مشکلات وارزون

یکی دیگر از ارورها و مشکلات وارزون در هنگام لود بازی است. با توجه به اینکه تاکنون راه‌حل مشخصی برای حل این مشکل ارائه نشده است، اما توصیه می‌کنیم از موارد زیر در دستگاه خود مطمئن شوید:

حل مشکل لودینگ وارزون در PC

  1. برای حل مشکل لودینگ بازی Warzone در PC ابتدا در پوشه Document پوشه Call of duty modern warfare را باز کنید و سپس Players را باز کنید
  2. سپس فایل Config.cfg را با استفاده از برنامه Notepad باز کنید(روی فایل مذکور راست کلیک کنید، سپس روی گزینه Open With کلیک کنید و در لیست باز شده Notepad را انتخاب کنید)
  3. در متن باز شده با کلیدهای میانبر Ctrl + F عبارت روبه رو را جستجو کنید: setcl -1836731280 “1”
  4. حال به جای عدد یک مقدار 12 را قرار دهید و فایل را ذخیره کنید
  5. در صورتی که باز هم مشکل حل نشد، مقادیر 2 تا 11 را جایگزین کنید و بازی را تست کنید
  6. در صورتی که باز هم مشکل حل نشد نام پوشه Config.cfg را تغییر دهید تا دوباره تنظیمات پیشفرض بازی برای شما ایجاد شود

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ پابجی

حل مشکل لودینگ وارزون در PS4

همانطور که گفته شد تاکنون راه حل مشخصی برای حل مشکل لودینگ بازی وارزون ارائه نشده است، اما توصیه می‌شود موارد زیر را انجام دهید:

  • نصب آخرین آپدیت‌های کنسول PS4
  • آپدیت بازی وارزون با آخرین بروزرسانی‌های منتشر شده
  • تنظیم صحیح ناحیه یا Region خود در کنسول بازی
  • اطمینان حاصل کردن از داغ نکردن کنسول بازی

آموزش رفع ارور DirectX encountered an unrecoverable error در Call Of Duty Warzone

  • یکی دیگر از ارورها و مشکلات وارزون که مانع بازی کردن بسیاری از بازیکنان شده است، ارور DirectX encountered an unrecoverable می‌باشد. بهتر است بدانید که اکتیویژن، ناشر بازی وارزون اعلام کرده است که در حال بررسی این مشکل هستند. اما برخی از کاربران توانستند با استفاده از روش‌های زیر موفق به رفع خطای مذکور شوند:
  • به روز رسانی درایور کارت گرافیک یکی از رایج‌ترین روش‌های حل ارورها و مشکلات وارزون است.
  • استفاده از گزینه Scan and Repair: با انتخاب این گزینه سیستم به صورت خودکار وارزون را اسکن می‌کند و در صورت یافتن خطای مذکور آن را حل می‌کند. برای استفاده از این گزینه وارد برنامه Battle.net شوید و روی گزینه Option کلیک کنید. در صفحه باز شده گزینه Scan and Repair را انتخاب کنید و تا زمان اتمام فرآیند بررسی منتظر بمانید.
  • نصب Additional shaders: گاهی اوقات پس از اجرای وارزون، پیامی با مضمون “Additional Shaders در حال دانلود و نصب می‌باشد” در بالای صفحه نمایان می‌شود. این فرایند را متوقف نکنید و اجازه دهید تا تمامی موارد دانلود و نصب شوند.
  • غیرفعال کردن برنامه‌های بهینه ساز یکی دیگر از روش‌های رفع ارورها و مشکلات وارزون است. در صورتی که از برنامه‌هایی نظیر AMD Overdrive و GIGABYTE EasyTune و MSI Afterburner و… استفاده می‌کنید، آن‌ها را پاک کنید یا به صورت موقت غیرفعال کنید.

آموزش رفع پکت لاس در وارزون

آموزش حل ارورها مشکلات واروزن

امروزه بسیاری از بازیکنان به خصوص ایرانیان با مشکلاتی از قبیل پینگ بالا، پکت لاس، تایم اوت‌های مدام و… دست و پنجه نرم می‌کنند. معمولاً پکت لاس به دلیل ضعیف بودن سرعت و یا ناپایداری اتصال اینترنت رخ می‌دهد. با وجود اینکه مشکل پکت لاس تا حد زیادی به وضعیت اینترنت کشور بستگی دارد، اما با روش‌های زیر ممکن است تا حد زیادی مشکل پکت لاس را حل کنید:

تغییر اتصال اینترنت

همانطور که گفته شد ضعف اینترنت و اتصال ناپایدار موجب بروز پکت لاس می‌شود. بنابراین در وهله اول بهترین کار برای رفع این مشکل، تغییر اتصال اینترنت است. معمولاً کابل‌های شبکه(Lan) سرعت بهتری نسبت به وایفای دارد و می‌تواند تاثیر بسزایی در سرعت بازی بگذارد. همچنین اگر به طور کلی اینترنت ضعیفی دارید، در انتخاب شرکت ارائه کننده اینترنت دقت کنید که از سرعت پینگ مطلوبی برخوردار باشد.

همانطور که در مقاله 10 روش کاربردی کاهش پینگ بازی گفته شد، برای انتخاب یک شبکه اینترنت باید 3 مورد سرعت آپلود، سرعت دانلود و سرعت پینگ را بررسی کرد. اگر شما هم یکی از گیمران حرفه‌ای هستید، سرعت پینگ را در اولویت خود قرار دهید و شرکتی را انتخاب کنید که پایین‌ترین پینگ ممکن را به شما ارائه می‌دهد.

خرید سرور مجازی

بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که سرورهای مجازی(VPS) تنها در بازی‌های تحریم شده یا فی.لتر شده کاربرد دارد؛ اما این تفکر اشتباه است. تهیه یک سرور مجازی متناسب با منطقه مکانی می‌تواند تاثر بسزایی در پایین آوردن پینگ و حذف پکت لاس داشته باشد. در واقع به کمک VPS می‌توانید آی پی خود را به آی پی یک کشور مجاز در نزدیک‌ترین فاصله زمانی تا سرور بازی تبدیل کنید. به این ترتیب پینگ بالای 100 شما تبدیل به پینگ یک بازیکن اروپایی می‌شود. علاقه مندان برای خرید سرور مجازی می‌توانند در صفحه سرویس کاهش پینگ اقدام به خرید VPS کنند و برای همیشه مشکلات اینترنتی را فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: 5 مزیت استفاده از vps

سخن آخر

بازی وارزون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در این روزها است و امروزه توانسته توجه بسیاری از بازیکنان در سراسر دنیا را به خود جلب کند. اما همانند بسیاری از بازی‌های دیگر ارورها و مشکلات وارزون، تجربه یک بازی لذت بخش را از بسیاری از بازیکنان سلب کرده است. در نظر داشته باشید که ارورها و مشکلات وارزون را می‌توان با روش‌های دستی و آسان هم حل کرد و در بسیاری از مواقع حتی نیاز به تهیه سرور مجازی هم نیست؛ اما پینگ بسیار پایین سرورهای دراگون موجب شده تا بسیاری از بازیکنان با وجود برخورداری از پینگ زیر 100 باز هم اقدام به تهیه سرور مجازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *