آی پی ثابت گیم چه مزایایی دارد و چرا گیمرها باید حتماً از آی پی ثابت استفاده نمایند؟

با گسترش روزافزون تکنولوژی در زوایای مختلف زندگی، ما هر روز با واژه‌های جدیدی آشنا می‌شویم که ممکن است خیلی از مفهوم دقیق آن مطلع نباشیم. IP یکی از این واژه‌هاست که از قضا بسیار پرکاربرد نیز می‌باشد.

سروکار شما چه با تجارت الکترونیک و دنیای ارزهای دیجیتال باشد و چه از دنیای بازی‌های آنلاین لذت می‌برید، واژه IP را روزانه چندین بار خواهید شنید.

در این مقاله به تعریف جامع IP و نقش و کاربرد آن به‌خصوص در بازی می‌پردازیم، سعی می‌کنیم مزایای استفاده از آی پی ثابت گیم را برشماریم و شما را به سمت تجربه لذت بخش بازی‌های آنلاین هدایت نماییم.

آی پی چیست؟

آی پی ثابت بازی

تا به‌حال به این قضیه فکر کرده‌اید که اینترنت خانه چطور می‌تواند بطور مستقیم اطلاعات را به گوشی همراه یا سیستم کامپیوتری‌تان برساند؟ هنگامی که از یک ISP یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی تقاضای خرید می‌نمایید، در ابتدا با یک آدرس IP ثابت و یک آدرس IP پوبا مواجه خواهید شد.  در این مقاله در مورد  آی پی ثابت به تفضیل صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: خرید کاهس پینگ پابجی

آی پی ثابت چیست؟

خرید آی پی ثابت بازی

IP ثابت که مخفف کلمات Static Internet Protocol است، یک عدد چند رقمی می‌باشد که نشان‌دهنده آدرس دستگاه‌های متصل به اینترنت در شبکه است. می‌توان گفت، هر آی پی ثابت، آدرس یک کاربر خاص هنگام ارسال و دریافت داده در شبکه است.

آی پی ثابت آدرسی است که با مرور زمان تغییر نمی‌کند. در حالت عمومی با هر بار خاموش و روشن نمودن مودم آی کاربر تغییر می‌کند اما با آی پی ثابت این اتفاق نمی‌افتد!

بیشتر بخوانید: آموزش کاهش پینگ وارزون

مزایای آی پی ثابت

  • ارتباط ایمن
  • سرعت در ارسال و دریافت داده‌ها
  • کیفیت دسترسی بالا

کاربردهای آی پی ثابت

کاربردهای آی پی ثابت در دنیای اینترنت و شبکه بسیار زیاد است. دو کاربرد آن بیشتر در بین ایرانیان باب شده است. آی ثابت گیم و آی پی ثابت برای تریدکردن.

آی پی ثابت بازی

آنچه در بازی‌های آنلاین اهمیت دارد و به‌عنوان دغدغه‌ای برای گیمرها محسوب می‌شود، مسئله پینگ است. پینگ به معنای زمان تاخیر انتقال داده از سیستم کاربر به سرور اصلی و دریافت پاسخ از سرور اصلی به سیستم کاربر است. اغلب گیمرها مشکل پینگ بالا را در بازی‌های آنلاین تجربه کرده‌اند.

پس همواره در تلاش هستند تا بتوانند سرعت انتقال داده را بالا ببرند. اما راهکار چیست؟ چگونه می‌توان به سرعت بالای اینترنت و پینگ پایین دست یافت؟

شاید بتوان گفت تنها روش موثر در این زمینه استفاده از سرورهای مجازی و آی پی ثابت است. این آی پی ثابت گیم چنان تاثیری دارد که بیشتر گیمرها به آن متوسل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ فورتنایت

مزایای آی پی ثابت بازی

  • سرعت دسترسی بالا به اینترنت
  • کاهش پینگ بازی
  • ایجاد ip ثابت کشور دیگر برای بازی‌های آنلاینی که ایران را تحریم کرده است
  • عدم مسدودیت کاربر در سایت‌های تحریم شده به دلیل عدم تغییر آی پی

 بهترین آی پی ثابت بازی

بهترین آی پی ثابت گیم

جهت استفاده از آی پی ثابت بازی چند راه وجود دارد:

  • استفاده از آی پی های ثابت رایگان
  • استفاده از آی پی های ثابت پولی

بهترین ای پی ثابت بازی رایگان به قرار زیر است:

  • 1.1.1 به عنوان preferred
  • 0.0.1 به عنوان Alternate
  • 154.70.5 به‌عنوان Neustar
  • 46.39.39 به‌عنوان Safe Dns
  • 8.8.8 به‌عنوان google Dns

این آی پی ها را می‌توان به‌عنوان بهترین‌های آی پی ثابت بازی رایگان در نظر گرفت.

خرید آی پی ثابت

با معرفی بهترین آی پی ثابت بازی رایگان، حال نوبت معرفی بهترین‌ آی پی های پولی است. به چند روش می‌توان آی پی ثابت بازی را خریداری کرد:

  • استفاده از فیلترشکن‌ها جهت تغییر آی پی(توصیه نمی‌شود)
  • استفاده از vps ها جهت تغییر آی پی

استفاده از vpn ها جهت تغییر آی پی

بزرگترین مشکل این نرم‌افزارها خرید نسخه اصل آن است که بتوان با آن به تمام آیتم‌های برنامه دسترسی داشت؛ اما این امکان با وجود هزینه بسیار بالای خرید نرم‌افزار، چندان منطقی به‌نظر نمی‌سد. برخی از این نرم‌افزارها امکان استفاده رایگان کاربران را در مدت محدود فراهم آورده‌اند. اما در طی این مدت کاربر محدویت سرعت اینترنت و حجم اینترنت را خواهد داشت. نکته بعدی در مورد این نرم‌افزارها قضیه امنیت کاربر است. امنیت اطلاعات کاربر مهم‌ترین نکته در استفاده از اینترنت است بسیاری از vpn ها چه رایگان و چه غیر رایگان در مقابل هکرها دیواره امنیت چندان محکمی ندارند. حتی ممکن است با نصب آنها، بدافزارهای جاسوسی روی سیستم شما نصب شده و اطلاعات مالی و شخصی شما را به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید: سرویس کاهش پینگ فیفا

استفاده از سرور مجازی جهت داشتن آی پی ثابت

خرید آی پی ثابت گیم

این روش را می‌توان بهترین، امن‌ترین و سریع‌ترین روش تغییر آی پی آن هم به‌صورت ثابت و همیشگی در نظر گرفت. سرورهای مجازی گیم، سرورهایی مجازی هستند که بخشی از سرورهای کلی اینترنت می‌باشند. این سرورها همانند سرورهای اشتراکی تمام منابع و امکانات سرور اصلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به دلیل ارائه آی پی ثابت و منحصربه‌فرد به هر کاربر گویی، کاربران را به‌طور مستقیم به سرور اصلی متصل می‌کنند اینجاست که کاهش سرعت اینترنت معنایی نخواهد داشت و قطعاً در منابع نیز کاربر  محدودیتی احساس نمی‌کند.

Vps ها(vitural private server) به کاربران آی پی ثابت بازی ارائه می‌دهند. با این کار تحریم‌ها را دور زده و امکان استفاده گیمر از بازی را به او می‌دهد.مثلاً ip یران که در بازی‌های مختلف تحریم شده است را در نظر بگیرید. vps به کاربر ایرانی یک ip ثابت از کشور دیگری ارائه می‌دهد تا کاربر بتواند به‌راحتی وارد بازی شده و در مسابقات شرکت کند.

بیشتر بخوانید: کاهش پینگ world of warcraft

از آنجا که این آی پی ثابت نیز هست د یگر نگرانی تغییر آی پی و مسدود شدن نیز وجود ندارد.علاوه بر سرعت بالا و رفع تحریم‌ها، این سرورها با پایین آوردن پینگ(زمان تاخیر) توانسته‌اند به‌عنوان بهترین گزینه برای گیمرها به حساب آیند.

سخن آخر

با توجه به مواردی که در مورد لزوم آی پی ثابت گیم بیان شد و راه‌های مناسب جهت تغییر آی پی و ثابت نگه داشتن آن، توصیه ما به شما کاربر گرامی استفاده از یک سرور مجازی امن می‌باشد، که با استفاده از آن بتوانید علاوه بر تجربه بازی سربع و بدون پینگ نگرانی از جهت سرقت اطلاعات خود نیز نداشته باشید.